Ферари води след изминаване на 22 часа от надпреварата в Льо Ман. Първото място е заето от прототип №50 с пилот Никлас Нилсен. Втори са Ферари AF Corse №51 с Алесандро Пиер Гуиди. На трета позиция е Тойота №7 и Хосе Мария Лопес. Интригата в 24-те часа на Льо Ман е жива благодарение на постоянно променящото се време, включващо валежи от дъжд на някои част от пистата.
2 HOURS LEFT !
And it’s raining again at Le Mans 🌧️#LeMans24 #WEC pic.twitter.com/O5lC6KrK9k— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 16, 2024
24-те часа на Льо Ман е четвърти кръг от сезон 2024 в световния шампионат за издръжливост на ФИА). Надпреварата в перлата в короната на WEC, създаден през 2012 г. Домакин на събитието е пистата „Льо Ман Сарт“ с дължина от 13.626 км и разположена в северната част на Франция
През последните няколко часа имаше немалко драми в класа Hypercar. Няколко автомобила си разменяха водачеството- Кадилак, Порше, Ферари и Тойота. Същевременно някои марки като Ламборгини и Пежо изостанаха. Някои като БМВ и Алпин приключиха участието си в състезанието
Около 6 часа и 45 мин. преди финала Порше Пенске №4 катастрофира и приключи участието си в надпреварата. Малко след това Астън Мартин №27 на Heart of Racing катастрофира тежко и предизвика поява на кола за сигурност. Междувременно първото място зае Кадилак №2, следван от Порше Пенске №5.
Crash for #27 Heart of Racing!!! Driver is out of the car.
Watch live on https://t.co/IPZa0nvsLu. #WEC #LeMans24 pic.twitter.com/zwjV2fUOaJ
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 16, 2024
С напредване на състезанието в Льо Ман имаше още драматични моменти на пистата. Пежо №93 и Нико Мюлер катастрофираха по време на движението зад колата на сигурността. Швейцарецът беше издърпан и върнат обратно на трасето. За щастие нямаше прекалено сериозни поражения по автомобила на Пежо.
Peugeot #93 crashes during safety car! 😳😳
Watch live on https://t.co/IPZa0nvsLu.#WEC #LeMans24 pic.twitter.com/qmFtgUo5Yo
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 16, 2024
Няколко минути по-късно Кадилак №3 получи повреда. Следователно Скот Диксън забави темпото и загуби много време. Новозеландецът успя да стигне до бокса. За нещастие, повредата в автомобила на Кадилак беше твърде сериозна. Американският производител загуби един от трите си прототипа, които използва в 24-те часа на Льо Ман.
Trouble for Scott Dixon and Cadillac Racing. 🤕
The #3 is now in the garage for repairs.
Watch live on https://t.co/IPZa0nvsLu.#WEC #LeMans24 pic.twitter.com/nImSa9HOtc
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 16, 2024
Тойота и Ферари се бореха за победата след поредния рестарт на надпреварата. Прототипът на AF Corse се бореше сериозно с Тойота №8. Кадилак №2 също беше в челото. Прототипът на американците обаче разполагаше с малко по-ниска топ скорост.
Следващият инцидент беше на частния Кадилак №311 на Whelen Racing. Прототипът получи сериозни щети, но се върна на пистата и успя да стигне до бокса. В челото борбата беше между машините на Ферари и Тойота, както и Кадилак №2. Тези на Порше Пенске също бяха близо до тях.
Ферари също се сблъска с проблеми в 24-те часа на Льо Ман. Клиентският прототип на AF Corse получи проблем при спирането в бокса. Механиците на тима опитаха да отстранят повредата. В крайна сметка обаче лидерът от по-ранната фаза на надпреварата отпадна заради сериозна повреда в хибридната система
AF Corse are out of the fight for the 24 Hours of Le Mans.
After a fantastic stint in the top ranks of the race, hybrid issues with #83 have destroyed their chances of driving competitively.#WEC #LeMans24 #Ferrari pic.twitter.com/P0EgTMoarj
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 16, 2024
Два часа преди финала започна да вали дъжд в някои части от пистата. Затова Ферари AF Corse №50 и Тойота №8 влязоха в бокса за гуми за мокър асфалт на Мишлен. Механиците на Тойота се забавиха при смяната на едната гума на Брендън Хартли. От Порше допуснаха стратегическа грешка и изостанаха малко. В топ 10 влизаше и единият прототип на Ламборгини Iron Lynx. В дъното се намираха машините на Пежо, Isotta Fraschini, както и Кадилак №311, който продължаваше да е в бокса.
Madness in the pits as rain hits again! 🤯
Watch live on https://t.co/IPZa0nvsLu.#WEC LeMans24 pic.twitter.com/ZDAwQx07i5
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 16, 2024
В клас LMP2 водеше прототип №22 на Юнайтед Аутоспортс. При GT автомобилите първата позиция беше за Порше №91 на Manthey Ema.
Class leaders
⏱️ Hour 22
#HYPERCAR @FerrariHypercar #50
#LMP2 @UnitedAutosport #22
#LMGT3 MANTHEY EMA #91
#LeMans24 pic.twitter.com/Jj7TrPmb9D— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 16, 2024