Начало Други Ферари остава начело 2 часа преди финала на 24-часовото състезание в Льо...

Ферари остава начело 2 часа преди финала на 24-часовото състезание в Льо Ман

822
0
Ферари AF Corse №50
снимка, Ферари

Ферари води след изминаване на 22 часа от надпреварата в Льо Ман. Първото място е заето от прототип №50 с пилот Никлас Нилсен. Втори са Ферари AF Corse №51 с Алесандро Пиер Гуиди. На трета позиция е Тойота №7 и Хосе Мария Лопес. Интригата в 24-те часа на Льо Ман е жива благодарение на постоянно променящото се време, включващо валежи от дъжд на някои част от пистата.

24-те часа на Льо Ман е четвърти кръг от сезон 2024 в световния шампионат за издръжливост на ФИА). Надпреварата в перлата в короната на WEC, създаден през 2012 г. Домакин на събитието е пистата „Льо Ман Сарт“ с дължина от 13.626 км и разположена в северната част на Франция

През последните няколко часа имаше немалко драми в класа Hypercar. Няколко автомобила си разменяха водачеството- Кадилак, Порше, Ферари и Тойота. Същевременно някои марки като Ламборгини и Пежо изостанаха. Някои като БМВ и Алпин приключиха участието си в състезанието

Около 6 часа и 45 мин. преди финала Порше Пенске №4 катастрофира и приключи участието си в надпреварата. Малко след това Астън Мартин №27 на Heart of Racing катастрофира тежко и предизвика поява на кола за сигурност. Междувременно първото място зае Кадилак №2, следван от Порше Пенске №5.

С напредване на състезанието в Льо Ман имаше още драматични моменти на пистата. Пежо №93 и Нико Мюлер катастрофираха по време на движението зад колата на сигурността. Швейцарецът беше издърпан и върнат обратно на трасето. За щастие нямаше прекалено сериозни поражения по автомобила на Пежо.

Няколко минути по-късно Кадилак №3 получи повреда. Следователно Скот Диксън забави темпото и загуби много време. Новозеландецът успя да стигне до бокса. За нещастие, повредата в автомобила на Кадилак беше твърде сериозна. Американският производител загуби един от трите си прототипа, които използва в 24-те часа на Льо Ман.

Тойота и Ферари се бореха за победата след поредния рестарт на надпреварата. Прототипът на AF Corse се бореше сериозно с Тойота №8. Кадилак №2 също беше в челото. Прототипът на американците обаче разполагаше с малко по-ниска топ скорост.

Следващият инцидент беше на частния Кадилак №311 на Whelen Racing. Прототипът получи сериозни щети, но се върна на пистата и успя да стигне до бокса. В челото борбата беше между машините на Ферари и Тойота, както и Кадилак №2. Тези на Порше Пенске също бяха близо до тях.

Ферари също се сблъска с проблеми в 24-те часа на Льо Ман. Клиентският прототип на AF Corse получи проблем при спирането в бокса. Механиците на тима опитаха да отстранят повредата. В крайна сметка обаче лидерът от по-ранната фаза на надпреварата отпадна заради сериозна повреда в хибридната система

Два часа преди финала започна да вали дъжд в някои части от пистата. Затова Ферари AF Corse №50 и Тойота №8 влязоха в бокса за гуми за мокър асфалт на Мишлен. Механиците на Тойота се забавиха при смяната на едната гума на Брендън Хартли. От Порше допуснаха стратегическа грешка и изостанаха малко. В топ 10 влизаше и единият прототип на Ламборгини Iron Lynx. В дъното се намираха машините на Пежо, Isotta Fraschini, както и Кадилак №311, който продължаваше да е в бокса.

В клас LMP2 водеше прототип №22 на Юнайтед Аутоспортс. При GT автомобилите първата позиция беше за Порше №91 на Manthey Ema.