Ферари показа болида си за сезон 2014 г. във Формула 1. Той се нарича F14 T, като името бе избрано в допитване до феновете на отбора.
Носът на болида се различава от демонстрираните досега две концепции. Макларън и Уилямс предпочетоха силно стеснена централна част, докато Лотус са с разделен на две нос.
F14 T е 60-ият автомобил на Ферари, конструиран за Формула 1. Проектът за новата кола стартира преди повече от две години заради сериозните промени в правилата и техниката за предстоящия сезон – през 2012 г. в Маранело е трябвало да се справят с безпрецедентно предизвикателство: работа по три различни болида (за съответния сезон, за следващия и този за 2014-та).
В F14 T окачването (предно и задно) е система пулрод. Много малко обаче свързва новия болид с предшествениците му. Промените в правилата за сваляне на носа доведоха до различни решения и това на Ферари е поредната интерпретация на зададените изисквания. Задното крило е напълно ново, а предното е със 75 мм по-тясно, което води до сериозно влияние върху цялостната аеродинамика на предната част.
Въпреки очевидно различния външен вид, най-големите промени са под повърхността. F14 T е с изцяло променена система на охлаждане. Маслените и водни радиатори са намалени като размер заради въвеждането на сравнително по-малкия V6 двигател (като част от системата за задвижване). По-добро охлаждане означава по-висока мощност, но в същото време влияе на аеропритискането, така че във Ферари е трябвало да се вземе решение какво да е общото ниво – така, че да се постигне оптимално функциониране на автомобила. Фактът, че Скудерията прави и колата, и мотора под един покрив е от особено значение и ползва особено в този аспект.
Спирачната система е изцяло преработена. Задвижващата система пък ще е с по-висока максимална скорост в сравнение с 2013 г., като това става при по-ниски обороти с по-висок въртящ момент. Правилата изискват и фиксирани 8 предавателни двойки числа за сезона. Това означава и различни изисквания към трансмисията, каквито не е имало досега.
Важна част от проекта е всичко да се конструира и произведе така, че да е в ограниченията за теглото. В Скудерията са отделели сериозно внимание и на интегрирането новите гуми на Пирели.
Фернандо Алонсо и Кими Райконен ще се състезават за Ферари през 2014 г. във Формула 1.