Екипът на Ферари е установил, че повредата в колата на Шарл Льоклер, която не му позволи да стартира в Гран при на Монако, все пак е следствие от катастрофата му в съботната квалификация. 23-годишният пилот оглави класирането в Q3 след първите серии на класиралите се в топ 10 състезатели. В самия край на сесията обаче се удари в бариера. В Скудерията се притесняваха за скоростната му кутия и я провериха в събота вечер и в неделя сутринта. В крайна сметка решиха, че няма да я сменят. След излизането от бокса – на път към стартовата решетка – обаче Льоклер се обади, че има проблем. От отбора казаха, че е полуоска. Шефът на тима Матия Биното призна след това, че тази част от болида не е била проверявана, тъй като не е имала видими щети от удара.
Днес говорител на Ферари съобщи, че причината е пукната главина на колелото в резултат на катастрофата в квалификацията. Проблемът е откъм страната на автомобила, която не се блъсна в предпазната бариера и не е бил видим при проверките. В екипа смятат, че енергията на удара се е прехвърлила към лявата част на колата, предизвиквайки повредата
Тогава той допълни, че проблемът може да не е свързан със станалото в събота. Проверката в базата показа връзка.
В тима от Маранело ще преразгледат процедурите си за подобни случаи вследствие на случилото се.
Стюардите на Гран при на Монако пък са разгледали катастрофата на Льоклер и са заключили, че тя не е била умишлена. Подобни предположения се появиха вследствие на предишни такива случаи.
„Инцидентът веднага бе разгледан. Беше доста ясно, че е грешка“, заяви рейс директорът на ФИА Майкъл Маси. „Всичко беше прегледано – данните, комуникацията по радиото. Не мисля, че който и да е пилот би предизвикал нещо такова заради възможните последици.“
View this post on Instagram