Гран при на Китай е последният старт от серията надпревари извън Европа в началото на сезона във Формула 1 и въпреки кратката пауза след състезанието в Малайзия, във Ферари направиха всичко възможно развитието на колата им да не спира и за минута. Шефът на тима Стефано Доменикали, техническият директор Алдо Коста и заместникът му Пат Фрай се върнаха в базата в Маранело веднага след кръга на Сепанг, за да ускорят работните процеси по 150° Italia.
Трудностите на Ферари в момента приличат на миналогодишните им грижи малко след началото на състезателната 2010 г.: добро темпо в надпреварите и далеч не толкова хубава скорост в квалификациите.
– Основният проблем, с който трябва да се справим, е представянето ни в деня преди състезанието. То не е на нивото на най-добрите в момента отбори – призна за пореден път Доменикали. – За нас е жизненоважно да реагираме незабавно, защото се вижда колко бързо се променя всичко във Формула 1. По отношение на стратегията можем да твърдим, че състезанието ни на Сепанг бе добро, тъй като изборите ни се оказаха правилни. Не толкова окуражаващите резултати се дължаха на други фактори. Освен това Фелипе [Маса] кара невероятно и показа връщане към най-добрата си форма, докато Фернандо [Алонсо] бе много агресивен, а това винаги е добре за един пилот – допълни той.
Във фабриката усилено се работи по нови аерокомпоненти за автомобилите, тъй като аеродинамиката е ключът към представянето в момента, твърди италианецът.
– Ще направим всичко възможно, за да въведем новостите колкото се може по-бързо, може би дори в Китай, ако е необходимо. И ако скоро картината не ни се е изяснила, ще се наложи да поемем в съвсем нова посока по отношение на развитието. Другият важен фактор е разбирането за това как да използваме гумите, защото в Малайзия видяхме колко важни са те – обясни Доменикали.
Специално по отношение на гумите има нужда от повече работа в пита и тренировки на екипа. В последната надпревара именно там бе забавен Фелипе Маса и макар във Ферари да отчитат повишената вероятност за допускане на грешки,то са готови да се трудят още по-усърдно, за да не се случват пропуски.
Ферари пък са печелили три от общо седемте (досега) Гран при на Китай: през 2004 г. с Рубенс Барикело, през 2006 г. с Михаел Шумахер и през 2007 г. с Кими Райконен. Фернандо Алонсо също има победа в Шанхай (през 2005 г.), но с Рено. Най-добрият резултат на Маса е второ място.