Ферари разкри дизайна на 296 GT3. Италианската марка представи новия модулен състезателен автомобил, който е разработен по подобие на болид от F1.
Новата спортна кола ще замени досегашния модел 488 GT3 Evo през 2023 г. 296 GT3 е с напълно разглобяеми предни и задни части. Това е за цел по-добро обслужване на автомобила от механиците по време на състезания. Тези подробности бяха разкрити от Ферари при представянето на автомобила малко преди 24-часовата надпревара на пистата Спа-Франкоршамп.
Absolute racing adrenaline. The new Ferrari 296 GT3 is finally unveiled. #Ferrari296GT3 #Ferrari #FerrariCompetizioniGT #FerrariRaces pic.twitter.com/q4nQmOCczY
— Ferrari Races (@FerrariRaces) July 29, 2022
Предните и задните части на шасито на 296 GT3 могат да се демонтират в едно и също време. Междувременно в двата края на автомобила са изградени върху подвижни подрамки, което още повече ще улесни поддръжката на автомобила.
„Погледнахме как правят нещата във F1 и прототипите. След това копирахме някои от техните решения. Също така обменихме някои идеи и концепции с екипа на F1″, сподели ръководителят на дизайна на състезателните автомобили на Скудерията Фердинандо Каницо.
Италианецът заяви, че по време на разработването на 296 GT3 е имало огромно взаимодействие с всички отдели на Ферари, включително и с екипа от Формула 1. Също така той добави, че една от водещите принципи при проектирането и разработката на новия автомобил е била да се улесни управлението и работата с GT3 автомобила на Ферари.
„Мислехме за това още на етапа на концепцията, защото искахме да опростим сглобяването и да улесним работата на пистата“, каза той.
„При сваляне на предната или задната част на шасито, има само един електрически конектор [във всеки край] и не е пълно с кабели.“
„Лесното управление на автомобила и бързината, с която можете да сменяте компонентите, са ключова част от представянето..“
„Предната и задната част на шасито могат да се сменят наистина бързо, за секунди. Все още ще се правят проучвания, за да се установи колко бърза е тази смяна.“
Ферари разкри и техническите спецификации на своя автомобил. Първите снимки на 296 GT3 бяха по време на шейкдаун на частната писта във Фиорано през април. Зад волана на тогавашния прототип бяха Алесандро Пиер Гуиди и Андреа Бертолини.
Двигателят на новия състезателен автомобил запазва архитектурата и мощността на шосейната версия 296 GTB, пусната на пазара през 2021 г. Така 296 GТ3 отново използва трилитров V6 twin-turbo със 120-градусов V-angle.
Междуосието на състезателния автомобил е увеличено с 60 мм в сравнение с шосейната версия, както е разрешено в правилата на GT2 за 2022 г. Така колата трябва да се направи по-удобна за използване, особено от непрофесионални пилоти.
Състезателният автомобил също така има различен корпус на скоростната кутия от този на обикновения. Освен това не използва хибридна система заради техническите правила в GT3.
Новият модел е създаден заедно с Орека. Френската компания ще отговаря и за предоставяне на следпродажбено обслужваме.
Досега 296 GT3 е изминал около 8000 км тестове. Доставките на автомобила за клиентските отбори ще започнат в края на тази година. Състезателният дебют на новата машина на Ферари ще бъде в 24-те часа на Дайтона през януари 2023 г. Пистата във Флорида ще приеме откриващия кръг на американския шампионат за издръжливост IMSA.