Ферари обяви раздялата с Робърт Шварцман. 25-годишният състезател беше част от семейството на Скудерията от 2017 г. насам и записа няколко участия в свободни тренировки. Шварцман отваря нова глава в кариерата си, след като избра да се прехвърли в Индикар с тима на Према.
New adventures await for @ShwartzmanRob as he leaves us to start a new journey in Indy car with @PREMA_Team 💪
We would like to thank Robert for all his contribution and dedication to the team. pic.twitter.com/VggCi8AkaI
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) November 19, 2024
Раздялата на Шварцман с Ферари отбелязва края на дългогодишните отношения между двете страни, която започна през 2017 г. Тогава пилотът от израелски произходи се присъедини към Академията на Скудерията.
Шварцман спечели Формула 3 през 2019 г. След това той прекара два сезона във Формула 2. В първата си кампания финишира четвърти, а след това стана вицешампион. Въпреки тези силни резултати 25-годишният състезател не успя да си намери титулярно място в F1.
През последните три сезона Шварцман записа редица участия с болиди от F1. Той беше зад волана на Ферари в тестове, както и в общо четири свободни тренировки през 2022 и 2023 г. Той също така караше и болид на Хаас в тестовете за млади пилоти в края на 2021 г.
Тази година Шварцман беше тестов и резервен пилот както на Ферари, така и Заубер. Отборът от Хинвил предостави на 25-годишния пилот две тренировъчни сесии на пистите в Нидерландия и Мексико Сити. Освен тази си роля, Шварцман караше прототип Ферарии 499P в WEC, подготвен от AF Corse.
„Да карам за Скудерия Ферари bе едно от най-хубавите преживявания в живота ми“, написа Шварцман пише в публикация в социалните мрежи.
„Никога няма да забравя чувството да карам за първи път автомобил на Скудерия Ферари от F1. Винаги ще съм благодарен за всяка една обиколка и за всяко едно преживяване. За мен беше такава привилегия да работя с някои от най-талантливите и ярки хора в състезанията.“
„Знам, че времето, прекарано в отбора, ме е превърнало в по-добър пилот. Готов съм да отнеса всички спомени със себе си в следващото си приключение.“
„Благодаря на всички тифози, които винаги са ме подкрепяли през годините, и не на последно място на всички в отбора, които вярваха в мен, насърчаваха ме и ми помагаха по време на това пътуване, за което съм им истински благодарен. До скоро и Форца Ферари.“
Grazie mille to all the tifosi who have always been so supportive over the years and last but not least to everyone in the team who has believed in me, encouraged me and helped me along this journey I am truly thankful 🙏🏼
See you soon & Forza Ferrari! 🏎️💨 pic.twitter.com/0yXHz8BWFY
— Robert Shwartzman (@ShwartzmanRob) November 19, 2024
Догодина Шварцман ще кара в Индикар с тима на Према. Негов съотборник ще бъде друго бивше протеже на Ферари- Калъм Илот. Британецът има предишен опит в американските серии с екипите на Juncos Hollinger Racing и Ероу Макларън. Тази година Илот караше прототип на Порше, подготвен от Jota и спечели 6-те часа на Спа.
Раздялата с Шварцман означава, че Ферари трябва да търси нов резервен пилот за тази година. Скудерията няма да може да разчита много на Оливър Беърман, който подписа договор с Хаас. Един от вариантите за Ферари е Гуаню Жу. Китаецът напуска Заубер след края на сезона и остава без титулярно място за догодина. Другата опция за тима от Маранело е Артур Льоклер, който е част от семейството на екипа и кара в състезания с GT автомобили. Льоклер участва и в тестовете за новобранци след финала на сезон 2024 в WEC.
ARTHUR LECLERC FERRARI RESERVE DRIVER?!?!?!? OH SCUDERIA LECLERC IS SO REAL 🙂↕️🙂↕️🙂↕️ pic.twitter.com/QzqJGlDFUj
— clara (@leclercsletters) November 18, 2024