Ферари съобщи официално, че компанията е сключила дългосрочно споразумение с Андрети Формула Рейсинг за доставка на задвижващи системи и скоростни кутии. Това е проектът на Кадилак с Дженеръл Мотърс, който наскоро получи предварително одобрение от Формула 1 за участие в световния шампионат през 2026 г.
За преговорите на Кадилак и Ферари се разбра в края на ноември. Марио Андрети, който ще е в борда на новия отбор, заяви, че екипът иска да използва задвижващи системи на Скудерията през първите си сезони в Гран при.
В съобщението от Ферари е използвано официално регистрираното наименование на проекта. В последната комуникация от страна на Дженеръл Мотърс и Формула 1 фигурираше само Кадилак, въпреки че реално това е проектът на Андрети. Нещата обаче се промениха със смяната на ръководството в Андрети Глобал и оттеглянето на Майкъл Андрети.
Notiziona 🏁🇺🇸🇮🇹#F1 #Ferrari #AbuDhabiGP #Andretti pic.twitter.com/FGReKH0Wlg
— LauraF1 🏁Seb e Schumy 🇩🇪🏁Iron Dames fan! (@LauraLuthien86) December 10, 2024
Предварителното одобрение на проекта на Кадилак вече предизвика редица слухове кои пилоти биха могли да карат за отбора. Едно от упорито спряганите имена бе това на Даниел Рикиардо. Австралиецът бе освободен от Виза РБ след тазгодишната Гран при на Сингапур. Лиам Лоусън довърши сезона за отбора от Фаенца. Дори в самия спорт не са напълно убедени дали в слуха има някаква истина. Един от шефовете на проекта на Хюндай за световния шампионат за надпревари за издръжливост Genesis – Люк Донкерволке – сподели, че и той самият би се радвал да привлече австралийския пилот.
„Говорихме за това, а Дани е фантастичен. С неговото излъчване би бил перфектен посланик на марката. Но първо беше обвързан с Ред Бул до 2025 г. После чухме нещо за Кадилак, което е страхотно. Ще видим в бъдеще какво ще стане“, коментира Донкерволке.
До момента има неофициална информация от лагера на Рикиардо, че не е подписал с Кадилак.