Тимът на Ферари смени двигателите с вътрешно горене на Шарл Льоклер и Карлос Сайнц за уикенда на Гран при на Саудитска Арабия. По време на първата петъчна тренировка на пистата в Джеда бяха оповестени направените от екипите промени по агрегатите. Потвърдена бе третата контролна електроника за Льоклер, заради което монегаскът е с наказание от 10 места назад на грида.
От Ферари обясниха, че смените на двигателите с вътрешно горене са предохранителна мярка вследствие на случилото се в Бахрейн. В колата на Льоклер има и нов MGU-H. Всеки пилот има право на 3 от тези компоненти за сезона. Гран при на Саудитска Арабия е втори кръг в календара, състоящ се от 23 старта.
Неочаквана е смяната на двигателя на Сайнц. И макар Ферари да не е единственият тим с подобни смени (от Макларън сложиха в болида на Ландо Норис нови двигател с вътрешно горене, турбо, MGU-H и MGU-K), то тези на Скудерията предизвикват най-голямо внимание. В Ред Бул-а на Серхио Перес има нова батерия и контролна електроника.
That’s the flag on #FP1 🏁
Both drivers finishing P7 and P11 respectively 👏#SaudiArabianGP 🇸🇦 pic.twitter.com/jINDKkfTdm
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) March 17, 2023
Льоклер каза в Джеда, че вероятно и двете контролни електроники от Бахрейн са неспасяеми. Това означава, че той вероятно тепърва ще получава наказания за нови компоненти в задвижващата си система
Правилата за агрегатите бяха затегнати преди няколко години и броят на разрешените за сезон отделни елементи постепенно бе намаляван.
„Мисля, че и двата блока са неизползваеми. Все още няма потвърждение, но индикациите бяха такива. От тима ми казаха, че са наясно с проблема. За мен уикендът ще е по-труден заради наказанието, което е 10 места назад на грида. Ще сторя обаче абсолютно всичко по силите си, за да направя добър старт и да се върна към челото възможно най-бързо“, обясни Льоклер.
Проблемите с издръжливостта са особено неприятни на фона на увереността във Ферари преди началото на сезона, че са били разрешени през зимата. Скудерията имаше грижи със задвижващата система през 2022 г. Основната работа по нея през месеците между двата сезона бе насочена точно върху отстраняването им.