Михаел Шумахер записа шестата си победа за сезона и 76-тата в своята кариера. Рубенс Барикело завърши втори и по този начин осъществи четвъртата двойна победа за Ферари от началото на сезона. Този успех се посвети в памет на Умберто Аниели.
Британецът Дженсън Бътън се качи за пети път на почетната стълбичка, след като спечели трето място в състезанието на Нюрбургринг – седми кръг от шампионата на Формула 1 за голямата награда на Европа.
Първият пилот на Ферари направи чист старт, след него се наредиха отново бързо стартиралия Ярно Трули, пилота на Б.А.Р. Такума Сато, Кими Райконен и Рубенс Барикело. Спирачките на Монтоя блокираха докато се опита да избегне удар с болида на Барикело, а в това време се оказа между съотборника си Ралф Шумахер и пилота на Тойота Кристиано да Мата. В резултат на тази ситуация се получи сблъсък между тях като Ралф Шумахер и да Мата отпаднаха от състезанието още на първия завой, а на Хуан Пабло Монтоя му се наложи да влезе в бокса, за да смени предното си крило, което се счупи в следствие на инцидента. След напрегнатата първа обиколка Михаел Шумахер водеше с две секунди пред пилота на Макларън Кими Райконен, Фернандо Алонсо от екипа на Рено, японеца Такума Сато, Рубенс Барикело, Дженсън Бътън, Ярно Трули и Оливие Панис. Шумахер направи няколко последователни бързи обиколки като с това показваше, че голямата му бързина може да се дължи и на по-лека кола. Германецът влезе пръв от останалите състезатели още в осмата обиколка, докато вече имаше преднина от 17сек. След смяната на гуми и дозареждане с гориво Шумахер излезе на пистата като зае седма позиция. Кими Райконен поведе състезанието само за една обиколка, защото влезе в бокса в деветия тур. Последва го Ярно Трули, като водач в състезанието стана Фернандо Алонсо, който бе следван от Такума Сато, Рубенс Барикело, Дженсън Бътън и Михаел Шумахер. В десетата обиколка двигателят на Райконен отново не издържа и се повреди. Това вероятно накара финландеца да се сети, че от началото на сезона има едва една спечелена точка и се хвана разочарован за главата. След първите спирания в бокса Михаел Шумахер водеше убедително пред Такума Сато, Рубенс Барикело, Дженсън Бътън и очертаващите се само с две смени Дейвид Култард и пилота на Заубер Джанкарло Фисикела. Пилотите на Рено Трули и Алонсо заемаха седма и осма позиция. Дейвид Култард направи своето първо спиране за смяна на гуми и дозареждане с бензин в двадесет и втората обиколка. Три по-късно това стори Фисикела. В двадесет и седмата обиколка се повреди и втория болид на Макларън-Мерцедес и Култард бе принуден да напусне надпреварата.
Интрига в състезанието предизвика и пилота на Б.А.Р. Такума Сато, който нетърпеливо искаше да изпревари движещия се втори Рубенс Барикело. Сато влезе непремерено в първия завой след старт-финалната права и се закачи с Барикело. От неуспешната маневра на японеца се счупи неговото предно крило, а това го принуди да влезе в бокса за да го смени с ново. По този начин Сато разруши доброто си състезание защото излезе от трета на пета позиция, а малко по-късно за второ поредно състезание му се повреди двигателя. Барикело остана видимо невредим след инцидента, а след състезанието нарече маневрата на Такума Сато аматьорска.
След двойната победа на Ферари, Дженсън Бътън зае трета позиция. След него се наредиха състезателите на Рено Ярно Трули и Фернандо Алонсо. Изненада предизвика класирането на шесто място на Джанкарло Фисикела след добре изчислена стратегия на отбора му Заубер. Австралиеца Марк Уебър се класира седми и взе две точки за Ягуар. Пилотът на Уилямс Хуан Пабло Монтоя успя да спечели точка за тима си, след като през цялото състезание се бореше със своя болид, който бе нестабилен вследствие на сблъсъка между него, Ралф Шумахер и Кристиано да Мата.
Следващото състезание ще се проведе на 13.06.2004г. в Канада на пистата Жил Вилньов.