Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари: Уверени сме, че можем да бъдем конкурентоспособни на трасето в Лас...

Ферари: Уверени сме, че можем да бъдем конкурентоспособни на трасето в Лас Вегас

1494
0
Ферари SF-23
снимка, Ферари

Във Ферари са уверени, че могат да бъдат конкурентоспособни на пистата във Вегас. Това каза Джок Клиър. Британецът обаче напомни, че тимът все още разполага с доста особен автомобил, който често пъти е труден за разбиране.

Този уикенд F1 се завръща във Вегас след повече от 40-годишно отсъствие. За разлика от сезоните 1981 и 1982, световният шампионат ще се състезава на класическа улична писта с дължина от 6.2 км. Тя преминава покрай прочутия булевард „Лас Вегас Стрип“, както и някои от емблематичните хотели и казина, включително Сизърс Палас. Именно тук се проведоха първите два старта във Вегас през 80-години на миналия век

Лас Вегас ще бъде шестото улично трасе, посетено от F1. Това е една от таи писти, на които Ферари вярва, че ще се представи добре По-рано тази година Шарл Льоклер спечели квалификациите по улиците на Баку и се качи на подиума. Преди 2 месеца Карлос Сайнц пък потегли от полпозишън и спечели Гран при на Сингапур. Испанецът остава единственият състезател, който успя да победи Ред Бул от началото на сезона.

Пистата във Вегас се състои от няколко дълги прави и не толкова сложни завой. Конфигурацията на трасето напомня донякъде на Монца. Това дава известни надежди на Ферари. Скудерията се представяше изключително добре на домашното си трасе и финишира единствено зад Ред Бул. Освен това, SF-23 е болид, който има много добра топ скорост, което ще бъде от голямо значение този уикенд.

Главният пърформанс инженер на Джок Клиър коментира предстоящия рейс уикенд в Невада. Според него, отборите ще използват конфигурация на колите с ниско притискане, която на теория е предпочитана от Скудерията през този сезон.

„Това ще бъде добър уикенд за нас. Всичките индикации сочат, че това ще бъде писта, на която се използват настройки с ниска степен на притискане. Уверени сме, че можем да бъдем конкурентоспособни на трасето в Лас Вегас. Но от друга страна [все още разполагаме] с труден автомобил“, сподели Клиър.

„Нека не забравяме, че колата ни влиза и излиза от работния прозорец доста бързо. Борбата за нас беше да разберем защо се получава така.“

Клиър посочи, че проблемите с непостоянството на колата на Ферари са фундаментални. Британецът посочи, че отстраняването на този дефект е една от основните цели на Скудерията за 2024 г.

„Разбираме, че по-голямата част от това може да е в ДНК-то на автомобила. Затова следващата година се фокусираме върху това да го направим много по-благоприятен автомобил, който няма толкова тесен работен прозорец“, обясни Клиър. Той също така разкри, че слабостта на Скудерията е в противоположност на най-силната страна на Ред Бул RB19.

„В едно състезание не можеш да работиш в тесен прозорец, защото дистанцията е доста дълга. Температурите се променят, гумите също. Затова ни трябва малко по-широк работен прозорец, за да имаме наистина добро състезание. Именно в това е силата на Ред Бул – техният работен прозорец е много широк“, добави британският инженер.

Всички отбори очакват един доста предизвикателен уикенд във Вегас заради ниските температури на асфалта. Това ще постави пред изпитание загряването и работата на гумите на Пирели

„Във Вегас ще е трудно. Спорен мен всички предвиждат, че ще е трудно“, коментира Фредерик Васьор. „Това ще бъде повече от нощно състезание. Може да бъде… Не знам какво… Условията ще бъдат много, много студени. Това също така е нова писта с някаква специална конфигурация. Трябва да приемем това като възможност да намалим разлика спрямо Мерцедес [в шампионата на конструкторите]“, каза Васьор.

Французинът също така вярва, че Ферари има големи очаквания за уикенда във Вегас

„Трябва да им се доверим [на F1]. Ако погледнете Гран при на Маями миналата година,  тя мина доста добре, поне откъм състезателната страна. Пистата беше добре подготвена. Очаквам да бъде същото и с тази във Вегас“, добави шефът на Ферари.

От Ферари са участвали в предишните две състезания във Вегас, но не са печелили точки. Целта този уикенд е тази черна статистика да бъде променена. В допълнение, Скудерията ще използва специална ретро разцветка върху болидите на Сайнц и Льоклер.