Ферари запазва пилотския си състав в класа на хиперавтомобилите. Скудерията продължава да разчита на Антонио Джовинаци, Алесандро Пиер Гуиди, Джеймс Каладо, Антонио Фуоко, Мигел Молина и Никлас Нилсен. Шестимата състезатели ще продължат да бъдат зад волана на двата заводски прототипа в премиерната категория на WEC.
📣 Your 2024 #FerrariHypercar Drivers are HERE👇
Welcome back: Fuoco, Molina and Nielsen who will share the #50 car, while Pier Guidi, Calado and Giovinazzi will start in the #51 🙌
It’s time to make new memories 👊@FIAWEC #Ferrari499P
Read more 👉 https://t.co/h4D4ftxW5v
— Ferrari Hypercar (@FerrariHypercar) January 10, 2024
Миналата година Ферари се присъедини към премиерния клас на световния шампионат за издръжливост (WEC). Скудерията използваше два машини 499P, подготвени заедно с AF Corse. Зад волана на №50 бяха Никлас Нилсен/Мигел Молина/Антонио Фуоко. Другата машина носи №51 и е карана от Антонио Джовинаци/Алесандро Пиер Гуиди/Джеймс Каладо. Триото спечели последното издание на 24-те часа на Льо Ман
Пиер Гуиди и Фуоко бяха единствените пилоти, включени в първоначалния списъка с участници през сезон 2024 в WEC . От друга страна, шефът на програмата на Ферари в състезанията за издръжливост Антонело Колета заяви, че е малко вероятно да има промени за тази година.
Съвсем очаквано, Ферари запази своя заводски състав за втора поредна година. В края на 2023 г. Нилсен подписа нов договор с екипа от Маранело. Малко по-късно стана ясно, че Каладо също е удължил ангажимента си с още няколко години.
„Изборът да запазим пилотите, които се състезаваха миналата година с 499P за екипа на Ферари AF Corse за сезон 2024 в WEC отразява ангажимента за приемственост“, сподели Колета.
„През 2023 г. тези екипажи направиха първото си участие във висшия клас на световния шампионат. Тогава ние постигнахме забележителни резултати, включително победа в Льо Ман и шест подиума от седем състезания. Всички тези постижения ни позволиха да си осигурим отлично второ място в шампионата на производителите.“
„Заедно натрупахме опит, докато продължаваме да развиваме нашия автомобил и да демонстрираме потенциала му. Надграждайки върху тези основи, гледаме с оптимизъм към предстоящия сезон 2024 г. Разбира се, ние подновяваме и доверието си в нашите пилоти“, добави италианецът.
От Ферари все още не са обявили всички пилоти, които ще карат клиентския прототип. За момента е потвърдено само името на Роберт Кубица. Полякът се очаква да си партнира с протежето на Скудерията Робърт Шварцман и бившият състезател на Jota Йе Ифей. Китаецът се присъедини към семейството на Ферари в края на 2023 г.
Сезон 2024 в WEC започва на 2 март. Кампанията включва общо 8 старта. Новите попълнения в графика са пистите „Лосаил“ и „Имола“. Има и такива, които се завръщат- Остин и Интерлагос. Същевременно Себринг, Портимао и Монца бяха извадени от календара за тази година.
Вижте тази публикация в Instagram.