Жул Бианки/Ферари
Програмата на Скудерията включваше два основни компонента: аеродинамични измервания (включително със специално монтирани за целта върху автомобила устройства) и намиране на оптимални за стила на каране на пилота реглажи. Той направи 85 обиколки.
Бианки:
– Страхотно е да се върна зад волана на Ферари на истинска писта. Покарах малко за едни аеродинамични проби, но реалните изпитания са съвсем различни. Нямам търпение за следващите два дни, като се надявам да продължим все така безпроблемно. Те ще са особено важни с оглед новото предно крило. Чувствах се особено добре сутринта, когато работихме основно по аеродинамиката. Честно казано, не знам какво ще правя догодина. Целта ми е да стигна до Формула 1. Чувствам се готов и заедно с Никола [Тод] ще направим всичко възможно, за да го постигна.
Фабио Леймер/Заубер
Това бе първи тест с болид от Формула 1 за 22-годишния швейцарец, който се състезава в GP2. Той направи 74 обиколки (417 км).
Джампаоло Далара (шеф операции на пистата):
– Изпълнихме предвидената програма с Фабио. Нямахме сериозни проблеми освен радиото, което на моменти не работеше като хората, а това малко затрудни пилота. Сутринта той се запозна с автомобила, направи няколко аеротеста. По-късно се труди върху реглажи и развойна работа. Фабио разполагаше с 4 комплекта гуми софт и 1 суперсофт. Справи се добре, даде добра обратна информация и остави чудесно впечатление у отбора.
Леймер:
– За мен денят бе добър. Подобрих карането си от сутринта до следобеда и научих много. Бях впечатлен не само от мощността на автомобила, всъщност не очаквах да се управлява толкова леко. Стабилен и много плавен при качване на бордюрите в сравнение с кола от GP2. Малко се притеснявах за врата си преди теста, но това не бе проблем. Необходимата през целия ден концентрация е много сериозна. Но като цяло денят бе прекрасен и изпълнен все с нови изживявания.
Валтери Ботас/Уилямс
Аеротестове и части за автомобила за 2012 г. влизаха в програмата на тима. Пилотът за първи път прави нормален тест, след като преди бе изпълнявал само такъв на права. Инженерите останаха впечатлени от постоянното му каране и добрата техническа информация.
Ботас:
– Определено се радвах на възможността да карам колата на нормална писта днес. Не ми отне твърде дълго да свикна, но все още има нови неща. Автомобилът е по-мощен и с повече аеропритискане от колите, които съм управлявал досега. Физически е много натоварващо, но тренирах сериозно и въпреки че не бе леко в такова топло време, останах фокусиран на 100%. Направихме някои интересни проби с оглед болида за догодина. Определено нямам търпение да се върна зад волана утре.
Стефано Колети/Торо Росо
Програмата на 22-годишния състезател, който е роден в Монте Карло, бе съсредоточена върху аеродинамични измервания сутринта, а следобед – върху работа с гумите.
Лоран Мекис (главен инженер):
– Изпробвахме различни идеи, които могат да са полезни за автомобила ни догодина. Работата с гумите също бе на ниво. Стефано се справи с различните задали, сравненията и т.н. Представянето му бе сериозно, без грешки и благодарение на това направихме доста обиколки.
Колети:
– Беше наистина вълнуващ ден за мен, тъй като най-накрая седнах за първи път в автомобил от Формула 1. Изживяването е изключително – от скоростта през огромното аеропритискане до това как мощността те изтласква. Нищо, което съм карал в кариерата си до момента, дори не се доближава до усещането в тази кола. В началото ми бе трудно да се адаптирам към сервото, особено във високоскоростните завои, но след като веднъж свикнах, определено се радвах на карането.
Ейдриан Куейф-Хобс/Върджин
Шарл Пик/Върджин
Двамата състезатели си разделиха първия ден тренировки на Яс Марина. Отборът бе подготвил специална програма, за да прецени потенциала им (Пик се смята за един от кандидатите за титулярно място в екипа). В нея бяха включени и проби на компоненти за 2012 г., сред които скоростна кутия и елементи на двигателя.
Куейф-Хобс:
– Трябва преди всичко да благодаря на отбора за тази фантастична възможност. Беше невероятно и научих страшно много. Сутринта започнах с тестове на права, така че отборът да направи определени замервания. След това вече вървяхме по програмата. Карах с два типа от новите гуми и малко по малко се подобрявах, учейки повече за болида и реакциите му.
Пик:
– Днес за първи път се качих в болид от F1 и съответно денят бе особено специален. Трябваше да се напасна към високоскоростните завои и спирането, но мисля, че аклиматизацията ми премина добре. Много съм щастлив от тази първа стъпка. Накрая решихме, че промените, които искахме да направим, ще отнемат повече време и е по-добре да изчакаме до утре и да спестим комплект гуми.
Дани Клос/Испания Рейсинг
Програмата на 23-годишния испанец включваше аеродинамични тестове, проби на гуми и различни варианти за настройка на задното окачване. Той направи 68 обиколки (377,67 км).
Клос:
– Първото нещо, което трябваше да направя днес, бе да се адаптирам към колата, тъй като карах болид от Формула 1 преди три години. Мисля, че събрахме доста информация от теста сутринта, изпробвахме и гумите, а това ми помогна да видя разликите в поведението и представянето на всеки тип и да напасна стила си към съответните условия. Всичко премина нормално, разбирахме се чудесно с тима. Убеден съм, че разполагам със солидна база за бъдещето си. Беше страхотно изживяване, тъй като карах не просто кола от Гран при, а тази на испанския отбор.