Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Фернандо Алосно с най-добро време сутринта на Спа

Фернандо Алосно с най-добро време сутринта на Спа

65
0
2013,Спа,Ферари,Фернандо Алонсо

Фернандо Алонсо от екипа на Ферари записа най-добро време в първата свободна тренировка на пистата Спа-Франкоршамп в Белгия. Второ и трето място заеха пилотите на Форс Индия, Пол ди Реста и Адриян Сутил, след които се наредиха Серхио Перес (Макларън), Нико Розберг (Мерцедес) и Себастиян Фетел (Ред Бул).

Първата тренировка на пистата Спа започна на мокро трасе, след като сутринта бе преваляло и се опитваше отново да завали. Именно поради тази причина и голямата част от пилотите излезе на пистата с гуми интермедия. Пистата обаче трудно изсъхваше, при положение че температурата на въздуха бе едва 17 градуса, а тази на асфалта – 16 градуса. Леките превалявания пък продължаваха на различни места от дългото повече от 7 км трасе.

Голямата част от отборите пристигнаха в Белгия с промени по колите си. Те разбира се бяха съобразени с характеристиките на пистата, която е сред трасетата изискващи най-малко аеродинамично притискане в календара. Именно заради това най-големи промени имаше по задните крила, като това на Ферари бе сред най-обсъжданите след като предишните промени по колата не донесоха желаните резултати. Загадката сега бе дали отново посоката е сгрешена или пък този път дизайнерите са на прав път. Това обаче трудно можеше да се прецени при условията царящи на пистата. Двамата пилоти караха с различни задни крила, като това на Алонсо бе за по-сериозно аеропритискане, което явно бе правилната посока при по-мократа писта. Маса пък изпробваше това за по-малко притискане, както и интересно модифицирани кутии за охлаждане на спирачките на задната ос, които пък трябваше да донесат повече притискане.

Очаквано задните крило тук бяха по-малки и създаващи значително по-малко притискане.

В екипите на Лотус и Заубер отново експериментираха със системите за пасивен DRS. В екипа на Торо Росо пък се появиха със сензор на предното крило, който дава данни за температурата на предните гуми, използван за първи път от екипа на Мерцедес.

Около 40 минути преди края на първата свободна тренировка Марк Уебър от екипа на Ред Бул за първи път излезе със сликове. Пистата изглежда бе достатъчно изсъхнала и скоро останалите пилоти последваха примера на австралиеца. Позициите в челото се сменяха непрекъснато заради променливите условия. Очакванията за нови превалявания в края на сесията пък изкараха на пистата всички пилоти с изключение на Кими Райконен, който изпита странен проблем при слизането към шикана Автобусната спирка, намиращ се преди началото на старт-финалната права. Въпреки че изглеждаше, че проблемите са на задната ос, усилията на механиците на Лотус бяха свързани със спирачките на предното дясно колело.

Фернандо Алонсо поведе след серия от няколко обиколки, оставяйки зад себе си пилотите на Форс Индия, Пол ди Реста и Адриян Сутил. Това стана около 20 минути преди края на сесия, когато повечето пилоти предпочетоха да останат в бокса. Така пилотът на Ферари записа най-добър резултат в началото на уикенда, който обаче не можеше да е показателен, предвид условията на пистата. Серхио Перес (Макларън), Нико Розберг (Мерцедес) и Себастиян Фетел (Ред Бул) попълниха местата в топ 6.

Очаква се следобед условията на пистата да се подобрят значително, което от своя страна ще означава повече трафик и по-добра възможност за отборите да сравнят двата типа сликове.