Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари на 0,371 сек пред Мерцедес в третата тренировка в Шанхай

Ферари на 0,371 сек пред Мерцедес в третата тренировка в Шанхай

60
0

Пилотите на Ферари Себастиан Фетел и Кими Райконен се класираха първи и втори в третата свободна тренировка за Гран при на Китай, изпреварвайки съперниците си от Мерцедес Валтери Ботас и Люис Хамилтън. Разликата между немския пилот и Ботас бе 0,371 сек, докато Кими бе само на 0,053 сек зад съотборника си.

Условията бяха с огромно подобрение в сравнение с вчерашния ден. Температурата бе 21 градуса, тази на пистата – цели 33 и времето бе слънчево, макар и не напълно безоблачно. Отборите имаха само този час за подготовка преди квалификацията в Шанхай, след като вчера на практика не караха заради лошото време.

ФИА взе мерки петъчното фиаско да не се повтори и организира полицейски ескорт, който щеше да влезе в действие, ако има проблем с работата на медицинския хеликоптер.

Минута преди светването на зеления семафор на изхода на питлейна се образува опашка. Екипите започнаха работа моментално, опитвайки се да изпълнят колкото се може повече от планираните си изпитания.

Пилотите на Мерцедес се появиха на трасето с различни типове гуми – Люис Хамилтън със суперсофт, а Валтери Ботас – със софт, за да сравнят поведението им. Повечето отбори избраха този вариант, тъй като просто нямаха време за обичайните си тренировки.

Таблицата бързо се попълни и с времена, първото от които бе на Джолион Палмър – 1:44.420 мин. Даниел Рикиардо се обади по радиото, че предната част на колата му не работи както трябва. Австралиецът бе излязъл начело в подреждането с 1:37.411. Времето му бе записано със софт, а най-добре класираният в този момент пилот със суперсофт бе Щофел Вандоорн – пети, на 1,5 сек зад Даниел.

Рикиардо излезе със суперсофт и подобри собственото си постижение до 1:35.647. Палмър се завъртя на 11-и завой и предизвика кратка поява на жълти знамена, но успя да продължи. Т-крилото от болида на Ботас пък се счупи.

Докато тимовете продължаваха да се трудят на пистата, в падока се коментираше фактът, че изпълнителният директор на Макларън Зак Браун бе забелязан да разговаря с шефа на департамента за двигатели на Мерцедес Анди Коуел. Браун заяви снощи, че тимът от Уокинг продължава да работи с Хонда и ще остане с японския производител поне в обозримо бъдеще. Тази среща обаче отново раздуха слуховете дали Макларън вече не се опитва да вземе нови задвижващи системи, тъй като тези на Хонда им създават сериозни проблеми.

Междувременно на трасето Маркус Ериксон се завъртя, докато Вандоорн и Фернандо Алонсо приключваха първите си обиколки. Ферари пък работеха в дълга серия.

В средата на сесията Кими Райконен оглави подреждането с 1:34.519 мин (суперсофт) с 1,1 сек по-бърз от Рикиардо. Финландецът все още не бе напълно доволен от поведението на болида си и се оплака, че пак има проблеми с предните гуми, особено в завоите от първи до трети.

Себастиан Фетел на свой ред излезе пръв в класирането, като бе с 1,140 сек по-бърз от съотборника си (1:33.336). Пилотите на Мерцедес се наредиха втори и трети зад германеца – съответно Хамилтън бе на 0,757 сек, изпреварвайки съекипника си Ботас – на 0,997 сек (след грешка). Десетина минути преди края на сесията Райконен прескочи и двамата и бе само на 0,053 сек от Фетел.

Ботас и Хамилтън пък си размениха позициите. Финландецът се доближи на 0,371 сек до Себастиан, а Люис – на 0,543.