Първите състезания от сезона не бяха особено лесни за световния шампион Себастиян Фетел, въпреки че той отново е на върха в класирането при пилотите. Скандалът разразил се след Гран при на Малайзия се дискутира дълго време, но отговорът на Фетел бе спечелването на 37 точки в следващите две състезания. Въпреки някои критики, той за пореден път доказа, че може да се справя с напрежението. То със сигурност ще е налице и в Испания, където съперникът му от миналата година Фернандо Алонсо ще се радва на изключителна подкрепа от страна на публиката.
„Когато успяваш за пореден път да свалиш клупа от врата си, значи доказваш за пореден път: Да, аз мога да се справя с напрежението, въпреки всичко и всички. Това дава и сериозна доза самочувствие“, заявява Фетел. Да работиш или да доминираш под напрежение са две различни ситуации, но германецът няма предпочитания към една от двете. „И от двете може да си достатъчно доволен. Тази от 2011 г. бе доста особена, защото каквото и да правех, водеше до успех. Не само за мен, но и за отбора. И защото въпреки успехите останах концентриран. Това са доста специални ситуации. През миналата година пък на финала трябваше да се справя в последното състезание, въпреки лошото начало.“
Първите четири състезания от този сезон са доста подобни на миналата година, когато не можеше да се посочи определен фаворит и голям кръг от отбори можеше да поднесе изненада.
„Не виждам голяма разлика от 2012 г. Тогава първенството също бе много оспорвано в началото и много отбори в челото работеха на подобно ниво. Сега виждаме, че Ред Бул, Ферари, Мерцедес и Лотус са много близо като представяне.“
За Гран при на Испания предстои да бъдат изпитани множество нововъведения по колата. Въпреки това развитието се е променило спрямо миналата година. Това показва в голяма степен, че потенциала на сегашната кола до не малка степен е на изчерпване.
„Вече е доста трудно да представиш широкообхватен нов пакет. Сега изкуството е да подобряваш непрекъснато колата с малки стъпки. Големи крачки напред, както преди, вече не са възможни в тази форма.“
Сега според Фетел всички усилия се хвърлят към това, да се накарат гумите да работят оптимално.
„На нас също ни се наложи да правим крачки назад, защото новите ни части не носят това, което сме очаквали от тях. Сега процесът на развитие изглежда значително по-труден.“