Себастиан Фетел и Ред Бул отново бяха недостижими за съперниците и във втората тренировка преди неделната Гран при на Китай. Състезанието е трето за сезона, а първите две бяха спечелени от германеца със сериозен аванс.
Най-близо все пак отново бяха пилотите на Макларън Мерцедес Люис Хамилтън и Дженсън Бътън, които поне ще се опитат да направят състезанието интересно.
При 35 градуса на асфалта втората тренировка започна с повече слънце през облаците над пистата в покрайнините на 22-милионния Шанхай.
Бътън и Хамилтън бяха най-бързи с първите си обиколки. Проблемите с прекъсването на KERS от сутринта бяха решени в тима от Уокинг. Дженсън оглави класирането с 1:40.207 мин. Хамилтън го измести от върха с втория си бърз тур – 1:40.121 мин. При преминаването през старта в третите бързи обиколки Бътън отново бе по-бърз и поведе с 1:39.431 мин.
Пилотите на Ред Бул изобщо не излязоха на пистата в първите минути на втората тренировка.
Фернандо Алонсо пък бе рядко намръщен през обедната пауза след 12-ото си време сутринта и аеротестовете на новото предно крило. Първата му серия отново започна с темпо от над 1,5 сек от времената на Макларън, но след 6 обиколки испанецът, а и Маса, се доближиха само на десета от секундата от Бътън и Хамилтън.
Нико Розберг и неговият Мерцедес също постигнаха по-добра скорост в края на началната серия и германецът дори поведе.
В това време фаворитите Фетел и Уебър започнаха първите си серии за следобеда. Те бяха с много гориво в колите и времената им бяха в дъното на колоната. Това бе логично при положение, че направиха два пъти повече обиколки от съперниците си, а във всяка обиколка на трасето се изразходват по 2,51 кг гориво.
Още преди да е изминала 30-ата минута Пастор Малдонадо с Уилямс пръв сложи единствения си комплект меки гуми за днес и даде трето време.
Маса го последва и оглави класирането – 1:38.507 мин. Във втората си бърза обиколка при това бразилецът бе отново много близо до този резултат.
Розберг също сравнително рано реши да използва комплекта си меки гуми и активно работи с новото подвижно задно крило на Мерцедес, което изглежда наистина работеше по-добре днес като създаваше натиск веднага след затварянето си. Нико даде ново най-добро време – 1:37.943 мин.
Малко след средата на тренировката отново в стените от гуми се удари Ник Хайдфелд. Механиците му бяха оправили колата бързо от сутрешния му инцидент. Ник се измъкна след този втори удар за деня и стигна до бокса. Момчетата отново поправиха всичко и той се върна на пистата в последните минути.
След като минаха почти 2-3 от времето Уебър сложи меки гуми и даде четвърто време в първата си обиколка! Веднага след това с нови софт се появи и Михаел Шумахер с втория Мерцедес. Той бе най-бързият пилот във втория сектор до този момент, но постигна второ време зад съотборника си.
30 минути преди края Фетел също бе с мекия тип гуми и бързо постави ново топвреме в първия сектор на пистата. Зад него обаче на пистата на метри един зад друг бяха и пилотите на Макларън. Фетел загуби време в последната част на обиколката и остана зад съперниците от Мерцедес. Хамилтън и Бътън обаче един след друг записаха най-добрите времена в тренировката, симулирайки на свой ред квалификационни опити.
Фетел обаче направи още една супербърза обиколка и с нея оглави класирането – 1:37.688 мин.
В това време Алонсо бе в бокса на Ферари, където се бореха с проблем в колата му.
До края на времето оставаше традиционно да се провери и начинът на износване на гумите. Алонсо все пак излезе на пистата с меките си гуми 8 минути преди края но остана блокиран в трафик и бе с над 2сек по-бавен от топобиколката на Фетел.