Себастиан Фетел спечели по потискащ за съперниците си начин квалификацията за Гран при на Турция днес. Така за четвърти път в 4 състезания от началото на шампионата той ще започне борбата утре от полпозишън. Втори ще е съотборникът му в Ред Бул Марк Уебър, а зад тях потеглят Нико Розберг (Мерцедес) и Люис Хамилтън (Макларън).
Фернандо Алонсо (Ферари) успя да изпревари Дженсън Бътън с втория Макларън и ще започне състезанието от пета позиция.
Шампионът Фетел получи пълни уверения още сутринта, че колата му е отлична и изобщо да не се притеснява за проблемите от вчера, когато катастрофира. Себ натисна и бе бърз веднага и както ми казаха немски колеги, дори е споделил, че колата е по-добра след ремонта. Очакваше все пак борба за първата позиция преди всичко с пилотите на Мерцедес, чиито напредък е очевиден от началото на уикенда като скорост. Но в края направи такава обиколка, че бе убеден, че никой няма да може да я подобри и запази заедно с Уебър по един нов комплект меки гуми за утрешното състезание.
В първата част всички фаворити започнаха с твърди гуми и подобряваха времето си във втори тур от общо 4 в серия. Фетел бе най-бърз с 1:27.039, Уебър бе само с 3 стотни по-бавен. Ферари отново решиха да не рискуват и сложиха меки гуми, но този път само върху колата на Фелипе Маса и той логично бе най-бърз в тази част – 1:27.013. Алонсо остана с твърди, но направи още едно излизане и зае пето място около пилотите на Ред Бул, Макларън и Мерцедес, които не правиха втори серии.
В тази част заедно с пилотите на Лотус, Испания Рейсинг и Върджин отпадна и Камуи Кобаяши, който получи повреда. Оказа, че горивна помпа е причината за спирането му. Коментарът на Еди Джордан пък, че не е сериозно такава малка и евтина част да проваля когото и да било във Формула 1, бе париран от Косуърт с обяснението, че всъщност цената на компонента е цели 12 000 паунда!
В борбата в тази част на колоната най-бързи отново бяха пилотите на Лотус Хейки Ковалайнен и Ярно Трули (който имаше грижи с DRS), следвани от дебютанта Жером ДАмброзио (но той е с наказание преместване пет места назад) и Витантонио Лиуци, изпреварил Тимо Глок.
В Q2 още в средата на времето пилотите на Ред Бул, Ферари и Макларън сложиха първия си комплект нови меки гуми за квалификацията и състезанието. Най-бърз бе Фетел – 1:25.610, следваха Хамилтън (на 0,5 сек), Уебър и Алонсо. Маса също бе със софт, но вече използвани в първия сегмент и се опитваше да запази двата си останали чифта за финалната фаза. Мерцедес също заложиха на сигурно: първо пробваха още едно излизане с твърди гуми и едва 3 минути преди края направиха решителна бърза обиколка с мекия модел. Шумахер даде 4-о време, а Нико бе най-бърз от всички в първия сектор, загуби 3 десети спрямо Фетел във втория на прочутия завой 8, който изисква супер аеродинамика и завърши обиколката си с втори резултат.
Маса използва и втори комплект нови меки гуми , за да влезе сигурно в топ 10 за финала. Успя и така за финалната фаза останаха пилотите на петте водещи тима, като Виталий Петров и Ник Хайдфелд взеха последните две места пред Рубенс Барикело и Адриан Сутил, който изпревари съотборника си във Форс Индия Пол ди Реста.
Преди финалната фаза на борбата за стартови позиции температурата на асфалта вече бе 37 градуса – непозната стойност от началото на уикенда.
Пилотите на Ред Бул, Макларън и Алонсо направиха в началото на Q3 по една обиколка с предпоследните си нови гуми софт, Маса и Мерцедес останаха в бокса, за да се съсредоточат само върху един опит в края. По този начин в екипа на Рос Браун също решиха да спестят по един комплект нови меки гуми за утре.
Най-бърз в тези първи серии във финала отново бе Фетел – 1:25.049 мин. Второ време имаше Уебър, трети бе Хамилтън, а Алонсо изпревари Бътън след тях. В последните секунди в една суперобиколка всеки трябваше да даде максимума. Фетел и Уебър обаче бяха толкова уверени в успеха, че не излязоха отново на пистата с последните си нови гуми. Розберг даде трето постижение, което Хамилтън, Бътън и Алонсо не можаха да застрашат. Михаел Шумахер обаче остана осми в единствената си бърза обиколка във финалната фаза.
Предвид огромното натоварване върху гумите на тази писта, запазването на нови комплекти със сигурност ще има голямо значение утре, защото особено колите на Мерцедес са бързи, но не са постоянни в работата си с тях.