Световният шампион Себастиан Фетел с Ред Бул бе най-бърз и в последната тренировка преди днешната квалификация за Гран при на Китай във Формула 1. Той отново бе с топвремена и с меките, и с твърдите гуми. Но надеждата, че все пак може да бъде интересно в квалификацията и състезанието се подхранва от пилотите на Макларън Мерцедес Дженсън Бътън и Люис Хамилтън, който записаха второ и трето време в последния час за подготовка и показаха скорост, която би могла да застраши триумфалния марш на германеца.
Зад лидерите пилотите на Ферари ще трябва да се борят с колегите си от Мерцедес, които показаха отличен напредък след като задното им крило заработи както трябва.
Денят днес започна при сравнително по-хладно време – 15 градуса температура на въздуха и едва 25 на асфалта. Прогнозата за евентуален дъжд остава.
След първите опознавателни обиколки всички бързо се прибраха, за да направят нужните уточнения за новите условия. Започна традиционното изчакване условията да се подобрят, но за 12 минути температурата на асфалта се повиши с 1 градус. После все пак пилотите на Форс Индия и Испания започнаха проби и разчистиха пистата.
Михаел Шумахер пръв от големите започна серия от обиколки с последните си твърди гуми за тренировките. Поведе с тур за 1:38.516 мин, а следващият бе още по-добър – 1:38.345 мин.
Веднага след това на пистата вече бяха и пилотите на Макларън и Ред Бул.
Бътън оглави подреждането – 1:37.367 мин. Нико Розберг също бе близо до това темпо.
Завършвайки своя бърз тур Хамилтън бе малко по-бърз от съотборника си, но Фетел изпревари и двамата макар и само 6 стотни. Времето на Себастиан бе 1:37.255 мин.
Правейки вторите си турове с твърдите гуми, Бътън и Розберг отново излязоха напред. Ясно личеше, че гумите хард при тези условия се нуждаят от време за да достигна работна температура. Завършвайки втория си тур Фетел отново бе начело с време 1:36.053 мин.
В това време Алонсо бе на 1,5 сек от времето на Фетел, а във Ферари решиха да изчакат максимално с пускането на Маса, чийто неприятности със загряването особено на твърдите гуми са всеизвестни. Уебър започна и след него своята първа серия от обиколки за днес едва във втората половина на часа за подготовка. При това не я завърши, а само направи опознавателен тур и се прибра пак в бокса.
Сериите на всички бяха от 3-4 обиколки и дадоха последна ориентация за настройките с оглед на състезанието утре преди цялото внимание да се насочи към пробите с мекия тип и симулацията на квалификационни обиколки в последните 20 минути.
Шумахер бе един от първите и в тази фаза, но с меките гуми той постигна второ време на 0,088 от топрезултата на Фетел с твърдите. Нико Розберг след него обаче успя да е по-бърз с 0,3 от пилота на Ред Бул. В това време Бътън продължи с твърдите гуми и направи още една серия, Фетел също излезе още веднъж с тях за кратко. Уебър пък едва 15 минути преди края си направи първата скрия с твърдия комплект.
Алонсо направи симулация на квалификационен тур 9 минути преди края и бе с 0,569 по-бавен от Розберг и бе под времето и на Шумахер. С него испанецът остана пети в класирането. Маса след него получи инструкции да сменя малко по-късно и бе по-бърз от съотборника си, но и той бе под темпото на Розберг.
В това време Бътън постигна най-добро време, но то бе подобрено от Фетел, който направи тур с меките гуми за 1:34.968 мин. Хамилтън направи грешка в началото на свой бърз тур с меките гуми и това не позволи да направи максимално добър тур, но все пак даде трето време. В бокса на Ред Бул пък се опитваха да оправят колата на Марк Уебър, но така и не успяха и той не приключи добре подготовката си за квалификацията.