Себастиан Фетел (Ред Бул) бе най-бърз в първата свободна тренировка за Гран при на Индия. С второ време на пистата Буд Интернешънъл тази сутрин бе Дженсън Бътън (Макларън) – на 0,310 сек от германеца. Трети и четвърти са Фернандо Алонсо (Ферари) и Люис Хамилтън с втория Макларън, разделени от само 2 хилядни от секундата.
Малко преди началото на тренировката бе съобщено, че Естебан Гутиерес ще кара вместо Серхио Перес тази сутрин. Официалното изявление бе, че това ще даде шанс на титуляра да се възстанови преди останалата част от уикенда, тъй като е с лоша настинка. Моментално обаче се появиха няколко теории на конспирацията – основната от които бе, че всъщност Перес далеч не е толкова зле, а екипът иска да изпробва сънародника му. Серхио бе в бокса и наблюдава част от сесията.
Очаквано пистата нямаше достатъчно сцепление (както съобщи Пол ди Реста на инженерите си във Форс Индия) и бе хлъзгава (потвърдиха пилотите на Катерам) в началото.
Ферари моментално започнаха работа по новостите в аеродинамиката си, които този уикенд са в областта на крилата, изпускателната система и т.н. Фелипе Маса провери обтичането и потоците въздух още в опознавателната си обиколка (аеробоята бе ясно видима по неговия F2012).
След първите турове на Буд Интернешънъл обаче настана тишина. Никой нямаше желание да кара на доста мръсната писта. Половин час след началото на тренировката започна по-сериозната работа, а първото време бе дадено от свикващия със Заубер С31 Гутиерес. 45 минути след светването на зеления семафор начело бе Дженсън Бътън (Макларън) с 1:29.684 мин. Пилотите на Ред Бул и Фернандо Алонсо все още изчакваха в боксовете си. Нико Розберг бе вторият състезател, който слезе под 1:30 мин за обиколка – той излезе втори с 1:29.811. Много близо до него бе Маса с 1:30.009.
Близо час след началото състезателите на Ред Бул излязоха на трасето за първите си реални обиколки и почти веднага оглавиха класирането. Уебър свали още по-надолу постижението за тур – до 1:28.963, докато Фетел бе на 0,288 сек зад него. Междувременно Лотус съобщиха, че този уикенд и двата им болида са с новата изпускателна система, каквато в Корея имаше само Кими Райконен. Финландецът бе и с последната версия на предното крило, както и с нови аерокомпоненти в задната част на Е20.
В Мерцедес пък работеха по двойния си DRS и експериментираха с малък допълнителен елемент (Gurney flap), опитвайки се да стабилизират автомобила си. Розберг обаче отново имаше грижи с температурите на гумите. Нико Хюлкенберг и Ди Реста се бореха с баланса във Форс Индия, особено при влизането в завоите.
20 минути преди края на сесията Хамилтън излезе начело с 1:28.046 мин, следван от Алонсо (на 0,164 сек). Англичанинът си измоли допълнителна бърза обиколка от екипа – от питуола му казаха, че има твърде малко време, но той настоя, че иска да види потенциала на болида и точно тогава даде най-доброто време. Първият му сектор бе най-добър от всички, а във втори свали 2 десети от секундата от времето си.
Фетел направи някои промени по предното си окачване преди последното си излизане на трасето. След това изпревари Хамилтън с 1 стотна от секундата. Алонсо пък излезе с 2 хилядни пред пилота на Макларън! Последният опит на Себастиан бе още по-добър – той свали до 1:27.619 мин в самия край на тренировката, а по същото време Бътън даде второто постижение за тези 90 минути подготовка.