Световният шампион Себастиан Фетел остана най-бърз до края на втория ден тестове на пистата Каталуния – предпоследната серия от подготовката на отборите във Формула 1 преди началото на сезона. Скоростта му бе направо притеснителна за съперниците, като се има предвид, че той симулира пълен състезателен уикенд. Топвремето му бе дадено по-рано през деня при имитация на квалификация, но темпото му бе невероятно високо и в дългите серии от 12-15-17 обиколки. Фетел кара и с двата типа гуми, определени от Пирели за първите стартове – хард и софт.
Изненадващо второ време даде младият Хайме Алгерсуари. Испанецът постигна най-добрия си резултат, качил го толкова напред в класирането, в къса серия.
Трети – за разочарование на почти пълните със зрители трибуни – остана Фернандо Алонсо. Издръжливостта на неговото F150th Italia не бе толкова добра днес. Програмата му пострада заради електрическа повреда (предизвикала и първото спиране на тренировките), след която две механични допълнително забавиха двукратния световен шампион. По принцип фокусът в Скудерията бе върху работа с гумите и настройки на болида, но не е ясно колко точно изостана отборът заради поправките. И Алонсо прави дълги серии турове, като впечатляващо бе, че времената му падаха с цяла секунда във всяка следваща обиколка до достигане на темпо и постижение, по-слабо с около 3 секунди от най-доброто за деня на испанеца. Обнадеждаващо бе по-ранно излизане, състоящо се от 18 тура, при което той повиши скоростта си в края на серията, въпреки тормозещото всички сериозно износване на гумите.
Четвърти остана направилият силно впечатление сутринта Рубенс Барикело, след като се съсредоточи следобед върху дълги излизания на трасето.
Надпревара симулираха още няколко пилоти, сред които Нико Розберг (Мерцедес). Той най-после изкара един ден с новия MGP W02 без проблеми, след като имаше грижи и във Валенсия, и на Херес. Камуи Кобаяши също заложи на дълги серии обиколки с много гориво, като освен състезателна дистанция проверяваше и поведението на гумите Пирели със Заубер С30.
От Макларън пък първоначално заявиха, че няма проблеми с революционния им М4-26, след като Дженсън Бътън нямаше и десет обиколки до обяд. Впоследствие обаче се оказа, че е трябвало да се справят с повреда на хидравликата. Английският екип проведе аеротестове на главната права и изпитания на различни настройки. Бътън обаче остана все така пестелив по отношение на обиколките, през които така и не достигна темпото на съперниците.
В Рено разделиха пробите между двамата си пилоти. Сутринта Виталий Петров наваксваше загубеното заради повреди вчера време, а следобед зад волана седна Ник Хайдфелд. И двамата заложиха на къси и среднодълги серии обиколки.
Сесията бе прекъсвана още два пъти. Отчупено парче от бордюр трябваше да бъде премахнато от маршалите, а по-късно Пол ди Реста се завъртя и спря, като не бе изяснено дали изпусна контрола над колата си или получи повреда.
Времената от втория ден на Каталуния:
1. | Себастиан Фетел | Ред Бул | 1:23.315 |
2. | Хайме Алгерсуари | Торо Росо | 1:23.519 |
3. | Фернандо Алонсо | Ферари | 1:23.978 |
4. | Рубенс Барикело | Уилямс | 1:24.008 |
5. | Ник Хайдфелд | Рено | 1:24.242 |
6. | Камуи Кобаяши | Заубер | 1:24.243 |
7. | Нико Розберг | Мерцедес | 1:24.730 |
8. | Дженсън Бътън | Макларън | 1:24.923 |
9. | Пол ди Реста | Форс Индия | 1:25.194 |
10. | Хейки Ковалайнен | Лотус | 1:26.421 |
11. | Виталий Петорв | Рено | 1:26.884 |
12. | Витантонио Лиуци | Испания Рейсинг | 1:27.044 |
13. | Тимо Глок | Върджин | 1:27.242 |
14. | Рикардо Тейшейра | Лотус | 1:31.584 |