Себастиан Фетел с Ред Бул бе най-бърз във втората тренировка на пистата Жил Вилньов в Монреал днес след обяд и разсея напълно прогнозите, че на това трасе пилотите на Макларън ще имат огромно предимство заради скоростта си на правите и силата на моторите Мерцедес.
Сутринта наистина Дженсън Бътън бе с най-добро постижение, но когато на малко по-чистата и топла писта всички сложиха меките гуми, Фетел бе много по-бърз, а единственият доближил се до него състезател – при това само на 86 хилядни – бе Фернандо Алонсо с Ферари. Едва трети остана Нико Розберг с първия автомобил с двигател с двигател с трилъчевата звезда.
Пилотите на Макларън Люис Хамилтън и Бътън останаха съответно седми и 11-и, като особено Дженсън така и не можа да се справи с работата на суперсофт. Интересно бе това, че и най-бързият Фетел обаче се оплакваше от ужасно голямо износване на мекия тип гуми за уикенда, който както и повечето си колеги сложи в средата на времето и почти изтри до края на тренировката. Докато обаче англичанинът имаше сериозни притеснения със задните гуми, немският му колега изпитваше грижи с предните.
Алонсо също направи топобиколки в една по-кратка серия и след това остана със същите гуми до края, за да се види колко ще се износят. От Бриджстоун бяха спокойни, че всичко ще е наред, но специалисти изразиха загриженост, че на тази писта за първи път се кара с гладки гуми от почти 10 години, че настилката е хлъзгава и не прави очаквания контакт. Трасето не е и в оптимално състояние, тъй като не се ползва постоянно за състезания. Роберт Кубица (Рено) например заяви след първата сесия, че през цялата си кариера досега не е карал на толкова мръсен асфалт.
За да търсят повече сцепление, в Макларън вдигнаха крилата и загубиха и предимството си на правите, където най-бързи днес се оказаха пилотите на Форс Индия и Рено. Сутил и Лиуци се отказаха при това напълно от системата си за обдухване на задното крило, защото не е развита добре, както впрочем постъпиха и в Ред Бул.