Себастиан Фетел остана недоволен от изпълнението на първоначалния план на екипа на Ферари в квалификацията за Гран при на Италия. Германецът остана 4-и, като не успя да използва ефекта на изтеглянето в единствената си бърза обиколка.
Все пак той може да въздъхне с облекчение, че не получи наказание за широкото си излизане на завоя Параболика в Q3.
Фетел бе разследван затова, че е излязъл и с 4-те гуми извън ограниченията на трасето в последната част на квалификацията.
След детайлно разглеждане стюардите обявиха, че ситуацията е спорна. Според тях от някои ъгли изглежда, че той не докосва с гумите си бялата линия. Но от други изглежда, че той може да е в границите на тази линия (погледнато отгоре) с част от предното си колело.
В крайна сметка при такава спорна ситуация, стюардите дават предимството на пилота и Фетел запазва обиколката си и 4-ата стартова позиция. Ако този негов единствен бърз тур в 3-ата част бе анулиран, той щеше да трябва да стартира от дъното на топ 10.
Относно проблемите в квалификацията, Фетел коментира, че по план той е трябвало да бъде пред Льоклер при първите опити в Q3, давайки му ефекта на изтегляне, както и стана. А при вторите да бъде обратното и Шарл да е пред него. Но тогава той се е оказал твърде близо до съотборника си. И не е могъл да започне нова бърза обиколка.
Себастиан не обвини Льоклер за случилото се, като смята, че пилоти на Макларън и Рено, които са били отпред, са забавили цялата група.
Decision on Vettel explained. Basically, some camera angles showed his right front wheel ‘may’ have been within circuit bounds. He was given benefit of the doubt. #F1 #ItalianGP pic.twitter.com/lioJR0N9s2
— Thomas Maher (@thomasmaheronf1) September 7, 2019