През 2011 г. Себастиян Фетел постигна 15 победи в квалификацията. Изглежда, че тази серия обаче едва ли ще продължи през 2012 г. Двукратният световен шампион завърши едва на шеста позиция днес, като при последният си опит Фетел допусна е малка грешка, което до някъде обяснява изоставането от Макларън. Все пак може да се каже, че Ред Бул днес не бе най-бързата кола на пистата. В крайна сметка Фетел изостана с повече от 0,7 сек от времето на Люис Хамилтън. Освен двата болида на Макларън, пред него се наредиха още Ромен Грожан, Михаел Шумахер и Марк Уебър.
„Трудно бе да се каже преди началото на квалификацията, какво е съотношението на силите. Мисля, че силата на Макларън ни изненада в известна степен. Но не можем да говорим за разочарование, но определено се надявахме на повече. Не съм особено доволен от себе си днес. В последната обиколка можех да взема повече темпо и да съм може би с две позиции по-напред. Квалификацията обаче бе много интересна, защото трасето се промени доста за този един час. Въпреки това, нашата кола е настроена доста добре за състезанието и ни очакват повече от 300 км, в които могат да се случат много неща.
Напредъкът на Мерцедес едва ли е изненада. Ако се погледне развитието на уикенда, още от вчера стана ясно, че те ще са много силни. Дори накрая останах изненадан, че Нико не е по-напред. Очаквах, че ще е много бърз в квалификацията. Вероятно е допуснал грешка в бързата си обиколка, но не знам със сигурност. Иначе на върха щеше да е още по-тясно. Но определено днес Макларън бяха най-бързи.
Представянето на Лотус също не е особена изненада. Те бяха бързи през цялата подготовка и през миналата година също бяха много силни в първите няколко състезания. Ще е интересно да видим, как ще се развият през сезона. Със сигурност са свършили чудесна работа през зиамата. Нямам представа, какво се е случило с Кими, но те имат потенциала да изненадат всички. Мерцедес пък бяха очаквано бързи.
Не смятам, че излитането ми от пистата в последната тренировка е отговорно за резултата в квалификацията. Разбира се, че има известен проблем в изгубеното време, защото не успях да добия ясна представа за работата на меките гуми. Но още първият ми опит с тях бе много добър. Имаше на къде да се развиваме в последната част от квалификацията, но за съжаление не успяхме да постигнем максимума. Все още има какво да се желае по отношение на баланса, но няма причина за паника.
Надявам се да успеем да наваксаме пропуснатото в състезанието. Трябва да се опитаме да спечелим максимум позиции и точки. Това все пак е само първото от 20 състезания.“