Себастиан Фетел постигна най-добро време в първата свободна тренировка за Гран при на Китай. Немският пилот на Ферари изпревари Люис Хамилтън (Мерцедес) с 0,207 сек. Трети в подреждането бе Шарл Льоклер с втория автомобил на Скудерията, следван от Макс Верстапен (Ред Бул) и Валтери Ботас (Мерцедес).
Времето бе чудесно в началото на първите 90 минути за подготовка за предстоящата в неделя надпревара. Температурата на въздуха бе 15 градуса, тази на пистата – 29-30. Пирели предоставя гуми от типовете C2, C3 и C4 (хард, медиум и софт) за уикенда в Китай. Първите обиколки на трасето бяха с най-твърдите и средните по твърдост смеси.
A reminder: we’ve got C2, C3 and C4 as the hard, medium and soft compounds respectively here. The soft is the most popular choice, but everyone only out on hard and medium so far. As usual, conditions in #FP1 aren’t very representative of the rest of the weekend #ChineseGP
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) April 12, 2019
Единствено Нико Хюлкенберг направи опознавателен тур със софт, а пилотите на Мерцедес Люис Хамилтън и Валтери Ботас останаха в бокса на този етап от сесията. Данил Квят пък съобщи, че има някакъв проблем с управлението на своето Торо Росо. След първите обиколки всички се прибраха в питовете. В Ред Бул сложиха ново задно крило на автомобила на Пиер Гасли.
Temperatures as #FP1 got underway were 19 degrees centigrade ambient and 29 degrees on track. Fairly warm compared to what we normally have in China! #F1
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) April 12, 2019
Почти 20 минути след началото на тренировката състезателите на Уилямс Роберт Кубица и Джордж Ръсел подновиха работа и записаха първите времена
Към тях на трасето се присъединиха още Кими Райконен (Алфа Ромео) и Ландо Норис (Макларън). От малко над 1:41 мин времената бързо слизаха надолу.
Фетел излезе с медиум и оглави подреждането с 1:35.988. Междувременно Хамилтън и Ботас започнаха своята работа 25 минути след старта на сесията, при това директно със софт. Хюлкенберг също бе с най-меките гуми, а повечето от останалите пилоти предпочетоха средния по твърдост тип.
Хамилтън бе по-бърз с 0,416 сек от Фетел – 1:35.572. Ботас се нареди втори, на 0,124 сек от съотборника. Фетел бе трети, а Макс Верстапен – четвърти, на 0,731 сек от постижението на английския пилот на Мерцедес, при това с хард. Себастиан записа ново най-силно постижение – 1:35.295 (-0,177 сек спрямо Хамилтън) с най-добри втори и трети сектор.
Ланс Строл се завъртя на 15-и завой и каза по радиото, че гумите му са „ледено студени”.
Lance Stroll takes a less-than-ideal line through the final corner ?#ChineseGP ?? #Race1000 pic.twitter.com/UCH6h0mUAk
— Formula 1 (@F1) April 12, 2019
FASTEST SECTORS (35/90 MINS)
Just like that, we have a new leader on the timing screens
Vettel goes P1 with a 1:35.395, setting two quick sectors while he’s at it ?#ChineseGP ?? #Race1000 pic.twitter.com/u4LdeXWuyG
— Formula 1 (@F1) April 12, 2019
След още няколко размествания Хамилтън се върна начело с 1:35.102 пред Ботас (+0,043 сек), Верстапен (+0,275) и Фетел (+0,293)
Серхио Перес (Рейсинг Пойнт) бе пети, следван от Шарл Льоклер (Ферари), Гасли, Хюлкенберг, Карлос Сайнц (Макларън), Ромен Грожан (Хаас).
40 минути преди карирания флаг отново състезателите на Уилямс нарушиха тишината над пистата в Шанхай. Кубица и Ръсел бяха в дъното на таблицата, но пред пилотите на Алфа Ромео. Райконен бе на над 2,6 секунди от времето на Хамилтън, а Антонио Джовинаци имаше само две опознавателни обиколки от началото на сесията.
На този етап още няколко пилоти сложиха меки гуми – сред тях тези на Макларън, Хаас и Рикиардо. С най-мекия тип австралийският състезател на Рено излезе трети, на 0,137 сек зад Хамилтън. Само Верстапен и Джовинаци пък бяха в бокса в този момент от тренировката.
Фетел даде най-добро време – 1:33.911 (медиум). Хамилтън бе на 0,207 сек зад него (софт), а Льоклер бе трети – на 0,256 сек (медиум).
SPEED TRAPS (55/90 MINS)
Papaya and Rosso leading the way ??#ChineseGP ?? #Race1000 pic.twitter.com/wbbxGmjn2K
— Formula 1 (@F1) April 12, 2019
„Фетел с медиум току-що даде най-силно време, две десети разлика, загубата ни е изцяло в последния сектор”, съобщиха от Мерцедес на Хамилтън
Ботас продължи работа със софт и също подобри постижението си. Финландецът бе четвърти, на 0,742 сек зад Фетел. Верстапен излезе със софт на трасето и даде четвърто време (+0,423 сек).
Десетина минути преди финала на тренировката отново повечето пилоти бяха на трасето. Състезателният инженер на Хамилтън Питър Бонингтън му каза по радиото: „По-бавно влизане в 12-и завой за по-добро излизане”, на което англичанинът отговори, че не иска инструкции. Малко след това тренировката приключи, като Фетел остана най-бърз пред Хамилтън, Льоклер, Верстапен, Ботас. Рикиардо бе шести, а Гасли, Квят, Строл и Грожан допълниха топ 10.
Full classification from our first 90 minutes of action in Shanghai ?#ChineseGP ?? #Race1000 pic.twitter.com/u6VULPe1jA
— Formula 1 (@F1) April 12, 2019