Люис Хамилтън изрази остра критика относно новите гуми на Пирели, които отборите от Формула 1 изпробваха по време на петъчните свободни тренировки за Гран при на Бахрейн. Към мнението му се присъединиха пилотите на Ферари Себастиан Фетел и Шарл Льоклер.
„Определено не са стъпка напред. Точно обратното. Може да не сме ги разработили, но се надявам да не ги виждаме отново. Много по-лоши са от гумите, които използваме в момента“, заяви Фетел
#Seb5 is back into #FP2 action on 2021 test tyres. #FP2 #BahrainGP🇧🇭 pic.twitter.com/9j2fktGQvY
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) November 27, 2020
На въпрос за неговата оценка Льоклер каза, че това е сложно питане.
„Винаги искаме повече от гумите, но като се има предвид с какви скорости се движим, това не е лесна задача. Но ако говорим за новите гуми, то бих предпочел да запазим старит“, допълни той.
От Пирели заявиха, че тестът е преминал добре и според спортния директор на доставчика на гуми Марио Изола недоволството на пилотите е породено от факта, че настоящите автомобили не са пригодени към новите гуми
„Гумите за 2021 г. изискват различни настройки, които отбори и инженери сега ще имат достатъчно време да намерят и развият“, заяви Изола. „Резултатите, които Пирели получи от гумите, са положителни. Те са съобразени с факта, че представянето на колите се подобрява, а използваните в момента типове са вече на две години. Сега въпросът е колите да се настроят така, че гумите да се използват максимално добре. След това пилотите ще видят, че далеч по-управляеми.“
„Всеки път като предложим нова гума има критики.“
„Предупредихме отборите, че новата конструкция може да доведе до нестабилност на предната част, за да коригират настройките в съответствие с това. Така или иначе първите тестове бяха съсредоточени върху събирането на данни, а не извличането на представяне. В развойните изпитания на Портимао не открихме разлика във времената. На Сахир имаше такава от порядъка на 0,6-0,7 сек, но без каквото и да оптимизиране на автомобилите. Това вероятно ще се стопи по време на предсезонния тест. Догодина ще има нови подове, някои промени по аеродинамиката. В началото ще има някакви загуби, които ще бъдат възстановени по-нататък през годината.“
От Пирели посочиха също така, че новите гуми са с 2,5 кг по-тежки от настоящите, тъй като Хамилтън каза, че разликата е 3 кг.