Радостта от завръщането на Кими Райконен във Формула 1 бе огромна. Не само сред феновете му, но и сред колеги, журналисти и експерти. Все пак Райконен е доста популярна фигура и освен това световен шампион. Дали обаче още от началото на своя нов ангажимент, той ще е на високото ниво, на което сме свикнали да го наблюдаваме е въпросително.
Дори само ако си спомним завръщането на Михаел Шумахер, за всички е ясно, че след едно дълго отсъствие е необходимо повече време, отколкото само едни зимни тестове. За да изтупа праха от оверала си на германеца му трябваха около година и половина.
„Всички преживяхме със затаен дух завръщането на Михаел“, обясни Себастиян Фетел пред 20minutes.fr. „Той спря когато бе на върха, когато за малко изпусна осмата си титла. Когато обаче се завърна, доста неща се бяха променили. Трябваше му доста време, за да се ориентира в обстановката.“
Наистина KERS имаше и през 2009 г., но DRS и най-вече гумите на Пирели ще изискват време за свикване.
„Като си мисля за колата ми отпреди две години, виждам, че доста неща в нея са се променили“, продължава Фетел. „Дори е учудващо колко много. Всеки сезон по волана се появяват все повече нови копчета. Мога да си представя, че ще е трудно за Кими още от първия момент да започне да кара на предишното си ниво.“
Освен това Райконен за разлика от Шумахер не е смятан за ревностен и трудолюбив работник. От друга страна, той вече е започнал предначертана тренировъчна програма, като и тимът ще му предостави симулатор, в който той да свикне с колата още преди началото на зимните тестове. Защото преди първото състезание ще му останат броени дни, за да свикне с новата кола.