Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Фетел с най-добро време в петъчния ден

Фетел с най-добро време в петъчния ден

48
0
Абу Даби,Ред Бул,Себастиан Фетел

Себастиян Фетел от екипа на Ред Бул успя да даде най-добро време във втората свободна тренировка в петъчния ден. Германецът изпревари съотборниците в Макларън, Люис Хамилтън и Дженсън Бътън. Четвърти остана Марк Уебър, който в края на тренировката имаше проблеми с охладителната система. Пилотите на Лотус, Кими Райконен и Ромен Грожан пък допълниха местата в топ 6. Състезателите на Ферари, Фернандо Алонсо и Фелипе Маса заеха седма и осма позиция, а десетката бе допълнена от Пастор Малдонадо (Уилямс) и Серхио Перес (Заубер).

Втората тренировка започна без губене на време. Пилотите веднага се хвърлиха в борбата с времето и предизвикателствата, предоставени от характеристиката на пистата в Абу Даби. Температурите бяха паднали заради залязващото слънце, като тази на асфалта бе с цели 13 градуса по-ниска отколкото в първата сесия.

Това изглежда повлия по-скоро положително върху представянето на болидите. Фетел поведе след първите излизания, като подобри значително времето на Хамилтън от първата свободна тренировка. Пилотите на Макларън обаче минаха през бокса и след необходимите промени в настройките Хамилтън и Бътън излязоха пред съперника си от Ред Бул. Шампионът от 2008 г. успя да слезе до 1:42,095 мин и дори след подобряването на резултата си Фетел остана втори на половин секунда зад пилота на Макларън.

Във Ферари Алонсо караше с новото предно крило, докато неговия съотборник Фелипе Маса бе със старото. Проблемът пред Скудерията бе как да бъде накарано новото задно крило да работи и именно с това бяха свързани експериментите със страниците на предното крило. Целта бе да увеличи потока влизащ между задните гуми, за да се подобри работата на дифузьора.

Именно с тази по-добра работа на пода и дифузьора бе обяснен факта, че в Индия Фетел караше със задно крило с по-малко аеро притискане и в същото време задната част на колата му оставаше стабилна. При Ферари това все още не се получава и именно заради това в Будх Интернешънъл бе избрана по-дълга седма предавка, която пък позволи на Алонсо да се справи по чудесен начин с Хамилтън и Бътън. В Абу Даби обаче подобен подход бе почти невъзможен, защото пък по този начин се удължават и по-малките скорости, което пък води до загуба на време в завоите.

Едва след изтичането на половината следобедна сесия пилотите започнаха да изпробват меките гуми, след като до този момент бяха карали с медиум. Фетел направи промени в задното окачване заради промяната на баланса с меките гуми. Това веднага даде резултат и Фетел поведе, след като Хамилтън не успя да подобри времето си при първото излизане с меките гуми. Бътън също намали разликата до своя съотборник, но остана трети, следван от Грожан и Алонсо. Фетел подобри още веднъж времето си и увеличи преднината си пред втория с 0,3 сек.

Хамилтън все пак успя да подобри времето си, но изглеждаше, че разликата между гумите медиум и меките е минимална. В същото време обаче резултатът постигнат с гумите медиум бе при температура на пистата с 5 градуса по-висока. Със залязването на слънцето стойностите започнаха бързо да падат.

В края на сесията пилотите както обикновено направиха дълга серия от обиколки симулираща състезателни условия. При тях изглеждаше, че темпото на Фетел не е толкова добро колкото това на Хамилтън и най-вече на Бътън. Марк Уебър пък не успя да завърши тренировката след като колата му започна да губи течност, както можеше да се види по настилката в гаража и пит лейна. Именно заради това той бе прибран, за да бъде установена причината за теча. Предполагаше се, че е възможно да е от охлаждането на системата KERS.

Хамилтън пък в края отново имаше проблем с волана, който му пречеше при свалянето на скоростите надолу. Същата повреда го бе накарала да смени този елемент и в Индия по време на състезанието.

В крайна сметка размествания в челото след тези излизания с много гориво не настъпиха и Фетел завърши като пилотът с най-добро време в петъчния ден.