Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Фетел с осма поредна победа

Фетел с осма поредна победа

60
0
Себастиан Фетел

Осма поредна победа постигна Себастиан Фетел (Ред Бул) за сезон 2013 г. във Формула 1. Четирикратният световен шампион поведе от старта и пресече финала 6,2 сек пред Ромейн Грожан (Лотус). Трети остана съотборникът му Марк Уебър.

Условията на трасето бяха най-добрите от началото на уикенда, като времето се бе стоплило значително. Температурата на въздуха бе 30 градуса, а тази на пистата – 36.

Всички на грида бяха с гуми медиум с едно-единствено изключение – Жан-Ерик Верн бе с хард. На старта Фетел се измъкна напред, докато Уебър не потегли като хората и бе изпреварен от Грожан и Хамилтън. Хюлкенберг бе пети пред Перес, Алонсо, Ботас, Ди Реста, Рикиардо, Розберг, Ковалайнен.

Адриан Сутил катастрофира още в първия тур след сбутване с Малдонадо и рейсконтролът моментално изпрати кола за сигурност на трасето. Немският пилот на Форс Индия бе невредим, но надпреварата приключи за него. Естебан Гутиерес пък мина през бокса за смяна на спукана гума. Мексиканецът бе в топ 10 в квалификацията вчера, но получи наказание и бе преместен 10 места назад на грида.

Сейфти карът се прибра в бокса в края на четвъртата обиколка (от общо 56). В шестата Фетел бе вече на две секунди пред Грожан, Макс Чилтън премина през бокса – санкцията му бе наложена след квалификацията за блокиране на съперник, а Дженсън Бътън съобщи на екипа си, че има повреди по предното крило. Уебър настигна Хамилтън. Малдонадо пък също имаше проблем с предно крило (след удара със Сутил) и трябваше да се прибере, за да го смени. Венецуелецът го направи в деветия тур, сложи и гуми хард, като предположението бе, че ще се опита да изкара състезателната дистанция до края – като Гутиерес, който смени своите гуми с твърди, докато колата за сигурност бе на трасето.

Фетел се измъкна на почти 4 секунди пред Грожан. Четирикратният световен шампион записваше и най-бързи обиколки, като единствен бе под 1:44 мин на тур. Хамилтън получи предупреждение, че трябва да се грижи за гумите си, тъй като ще кара още известно време. Англичанинът почти се сопна по радиото, че това прави и да го оставят да се съсредоточи. Настроението му не се подобри от това, че Уебър го настигна за половин обиколка и го изпревари в 13-ия тур, а междувременно Хюлкенберг получи съобщение, че Люис трябва да внимава с темпото си (германецът бе на 3,2 сек зад пилота на Мерцедес).

Проблемите на Хамилтън с гумите се задълбочиха и той съобщи, че няма сцепление. Ковалайнен пък започна спиранията в бокса в 18-ия тур, докато Гийом Роклен отново се обади на Фетел да внимава:

Да стигнем максимално далеч е по-важно, отколкото вървим колкото се може по-бързо. Гоним дистанция, не скорост.

В 20-ата обиколка авансът на Фетел бе 8,3 пред Грожан. Следваха Уебър (+5,5 спрямо французина), Хамилтън (+5,5 зад Марк), Хюлкенберг (+3,5 зад Мерцедес-а), Перес, Алонсо, Ботас, Ди Реста, Розберг. Пилотите продължиха да сменят гуми в следващите турове. Уебър записа най-добро време в 25-ия – под 1:43 мин, а Фетел спря в бокса в 28-ата обиколка. В челото без смяна остана единствено Грожан, който я направи скоро след това. Фетел се върна начело (при това с най-бърза обиколка от 1:42.486), следван от Ромейн на 9,9 сек, Уебър (+12,1), Хамилтън, Хюлкенберг (на секунда и половина зад Люис), Алонсо, Перес, Гутиерес, Ботас.

Хамилтън междувременно поиска информация за гумите си – температура, състоянието им и т.н. (на което техническият експерт на ВВС Гари Андерсън реагира с репликата: „Преди малко каза на инженера си да го остави. Като пилот трябва да решиш какво искаш”). Шефът на Мерцедес Рос Браун смяташе, че ще останат с един бокс, въпреки грижите на Люис. На въпроса за противоречащите си радио съобщения на Хамилтън, Браун заяви, че в екипа вече свикват с това.

Ботас пък взе осмото място, изпреварвайки Гутиерес в 35-ата обиколка. Уебър се оплака малко преди това, че има сериозни вибрации в спирачките. Австралиецът допълни, че положението е лошо, но от отбора му Ред Бул обясниха, че е намалил, за да пази гумите си. Тогава Марк даде най-бърз тур – 1:41.683, движейки се на около две секунди зад Грожан.

Ферари смениха стратегията на Маса, тъй като бразилецът не успя да опази достатъчно добре гумите си. Фелипе направи втори бокс в 39-ата обиколка. Той излезе 16-ти и Роб Смедли му каза:

Сега трябва да караш като на квалификация, виж какво можеш да направиш.

Алонсо излезе пети, успявайки да изпревари Хюлкенберг в 45-ия тур. Фетел получи съобщение, че гумите му са наред, но трябва да внимава. Германецът отговори, че е наясно и допълни: „Нещо странно става”, без да уточни какво.

Уебър настигна Грожан, но така и не можа да го изпревари. Две обиколки преди края австралиецът се обади, че задните му гуми са износени и остана зад съперника си от Лотус. Хюлкенберг опита да задмине Алонсо в последната обиколка, но испанецът си върна позицията.

Така четвърти финала пресече Хамилтън, следван от Алонсо, Хюлкенберг, Перес, Ботас (спечелил първите точки в кариерата си), Розберг и Бътън.