Себастиян Фетел от екипа на Ред Бул спечели състезанието за голямата награда на Европа на градското трасе във Валенсия и постигна втора победа за сезона след триумфа си в Малайзия. Зад него останаха пилотите на Макларън, Люис Хамилтън и Дженсън Бътън.
Марк Уебър, съотборникът на Фетел, от своя страна отпадна в зрелищна катастрофа, а изключително силно състезание направиха Рубенс Барикело и Камуи Кобаяши, който 5 обиколки преди края се движеше на 3-а позиция. Бразилският пилот на Уилямс се класира на четвърта позиция, оставяйки зад себе си Роберт Кубица от Рено. Шести пък се нареди Адриян Сутил от Форс Индия, също направил запомнящо се представяне.
Дестката се допълни от Камуи Кобаяши от екипа на Заубер, изпреварил в последните две обиколки изскочилите пред него след изключително късното влизане в бокса на японеца Себастиен Буеми (Торо Росо) и Фернандо Алонсо (Ферари). На десето място остана съотборникът на Кобаяши, испанецът Педро де ла Роса.
Надпреварата започна при изключително приятни атмосферни условия 27 градуса температура на въздуха и 47 градуса на асфалта. На старта, както и се очакваше Фетел защити водачеството си, а Хамилтън се възползва от факта, че стартира от по-чистата страна на пистата и успя да изпревари Марк Уебър. Атаката на Хамилтън обаче не спря до тук и той се опита да изпревари Фетел преди първия завой. Германецът обаче успя да се защити и да излезе начело на колоната. При самото спиране пилотът на Макларън закачи предното си крило в колата на Ред Бул и се оплака в последствие от вибрации в предната част.
Уебър пък загуби още позиции и завърши едва осми първата обиколка след като последователно успяха да го изпреварят Алонсо и Маса от екипа на Ферари, Кубица (Рено), Бътън (Макларън), Барикело и Хюлкенберг от Уилямс.
Австралиецът бе и първия пилот влязал в бокса след като в осмата обиколка от девета позиция посети бокса, за да сложи по-твърдия от двата типа гуми.
Само две обиколки по-късно Уебър преживя изключително тежък удар след като се сблъска при опит за изпреварване с Хейки Ковалайнен от екипа на Лотус. Колата на австралиецът излетя във въздуха и се приземи на таван, след което се удари и в мантинелите. За щастие обаче Уебър успя да се измъкне без проблеми, а на пистата излезе кола за сигурност. Пилотите от челото обаче не успяха веднага да влязат в бокса и това повлия сериозно на крайните им резултати.
Зад колата за сигурност се подредиха Фетел, Хамилтън, Кобаяши, Бътън, Барикело, Кубица, Буеми, Сутил, Хюлкенберг и Алонсо.
Стана ясно че Люис Хамилтън е изпреварил колата за сигурност при самото й излизане, нещо, което Алонсо съобщи на екипа си Ферари по радиовръзката.
Така в 25-ата минута англичанинът бе наказан с минаване през бокса.
Заради двете си много бързи обиколки преди влизането за изтърпяване на наказанието Хамилтън не загуби позиции в класирането.
До края на състезанието не станахме свидетели на особени промени в челото. Както вече споменахме с много късно влизане Кобаяши успя да остане трети почти до финала.
Последва бързо спиране в бокса на Заубер и японецът излезе девети, зад Фетел, Хамилтън, Бътън, Барикело, Петров, Сутил, Буеми и Алонсо. С по-свежите си гуми обаче пилотът на Заубер успя да изпревари Буеми и Алонсо и да спечели ценни точки за швейцарския екип.
Общо девет пилоти се разследват за времената си по време на излизането на колата за сигурност и класиране в състезанието може да претърпи промяна.