Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Фетел с шеста победа за 2011 г. във Формула 1

Фетел с шеста победа за 2011 г. във Формула 1

64
0
Марк Уебър

Себастиан Фетел спечели шеста победа за сезон 2011 г. във Формула 1. Пилотът на Ред Бул триумфира в Гран при на Европа, а заедно с него на подиума след надпреварата по улиците на Валенсия се качиха Фернандо Алонсо (Ферари) и съотборникът му Марк Уебър.

Гран при на Европа започна при слънчево, горещо време. Температурата на въздуха бе 27 градуса, а тази на асфалта – 47. Над 85 000 зрители бяха изпълнили трибуните (според информация от организаторите), за да наблюдават осмия кръг от световния шампионат. Само трима от състезателите – Виталий Петров (Рено), Пастор Малдонадо (Уилямс) и Серхио Перес (Заубер) бяха с медиум на грида, докато изборът на всички останали бе гуми от типа софт.

На старта Фетел поведе чисто пред Уебър, а Маса се изстреля от позицията си, но по-ранното му спиране помогна на Алонсо да излезе трети. Бразилецът се нареди четвърти пред Хамилтън. Следваха Розберг, Бътън, Шумахер, Сутил, Хайдфелд. Световният шампион моментално отвори разлика от 1,3 сек в първия тур.

От втората обиколка Бътън подложи Нико Розберг на сериозен натиск, но Макларън-ът му не бе много стабилен, а KERS-ът и подвижното задно крило доста време не бяха достатъчни англичанинът да изпревари съперника си. Англичанинът най-накрая се справи в 6-ия тур и тръгна да гони съотборника си. Междувременно Фетел постигаше най-добри времена, водейки в надпреварата, а състезателите на Ферари поддържаха темпото на съперниците си от Ред Бул. В Макларън пък предполагаха, че съединителят на Хамилтън е прегрял, докато колата е била на стартовата решетка и това бе вероятната причина за лошия му старт, тъй като видими проблеми с МР4-26 нямаше.

Малко преди 10-ата от общо 57 обиколки започнаха предупрежденията към отделни пилоти да пазят гумите си, особено задните. Мнозинството екипи бяха избрали меките за началото на надпреварата, а прогнозите бяха, че софт ще издържи максимум 15 тура.

Фелипе Маса допусна сериозна грешка в 11-ата обиколка и излезе от състезателната линия, но успя да се върне на трасето. Хамилтън бе близо, но не достатъчно, за да се възползва от пропуска на бразилеца. В края на този тур започнаха и първите спирания в бокса. Хамилтън и Розберг първи от челните 10 направиха боксове, същото стори и Уебър. Така Фернандо се озова на чиста писта, но и той влезе в пита – едновременно с Фетел – в 14-а обиколка. Последен смени гуми Маса, а междувременно Шумахер счупи предното си крило при сбутване с Петров: Михаел излизаше от питлейна, руснакът сви рязко и двамата се удариха. Германецът успя да закара Мерцедес-а си до бокса, но се оказа 21-и в подреждането. Инцидентът пък отиде за разследване при стюардите.

Класирането след първата серия боксове не претърпя особени промени: Фетел водеше пред Уебър, Алонсо, Хамилтън, Маса, Бътън, Розберг. Осми вървеше Хайме Алгерсуари – след серия добри изпреварвания в началото на състезанието, но все още без бокс.

В 21-ия тур Алонсо изправи публиката на крака, изпреварвайки Уебър за второто място в колоната. Три обиколки след това Хамилтън за втори път смени гумите си и записа най-бърза обиколка моментално след излизането си. Това накара инженерите на питуола да го помолят по радиото да пази гумите си. Съобщението бе повторено, като от тима наблегнаха на факта, че температурата на задните гуми вече е много висока, на което Люис отговори:

– Не мога да карам по-бавно!

Уебър успя да мине пред Алонсо при вторите им боксове, малко след което задмина и Маса. Бразилецът имаше грижи с износените си гуми, а се забави и при механиците си заради проблем с пистолета за гайката на задна лява гума. Бътън от своя страна се оплака, че KERS-ът му не работи нормално. На трасето обаче стратегиите имаха далеч по-голямо значение и реални изпреварвания така и нямаше кой знае колко много.

Алонсо си върна второто място при третите боксове и Уебър отиде трети. Фетел необезпокояван водеше, а от четвърта позиция назад редът бе Хамилтън, Маса, Бътън. Марк бе предупреден за проблем със скоростната кутия броени километри преди финала, но издържа до края, а Себастиан отново пръв видя карирания флаг.