Световният шампион Себастиан Фетел спечели втората си поредна победа от началото на сезона в атрактивната Гран при на Малайзия.
Пилотът на Ред Бул водеше от старта до финала и въпреки неработещата система KERS в неговия болид, основната битка в състезанието се водеше зад него.
Дженсън Бътън с Макларън беше единственият, който успя да поддържа темпото на германеца и завърши втори. Пилотът на Рено Ник Хайдфелд направи перфектен старт и след обратите в борбата за третата позиция записа втори пореден подиум за екипа.
Десетина обиколки преди финала последното място на почетната стълбичка изглежда щеше да бъде решено между Люис Хамилтън и Фернандо Алонсо, но испанецът удари леко своя опонент и трябваше да мине през бокса, а пилотът на Макларън унищожи гумите си и на свой ред посети механиците си за четвърти път.
Двамата завършиха съответно шести и седми, като останаха зад Марк Уебър и Фелипе Маса в крайното класиране. В зоната на точките попаднаха още направилия отлично състезание Камуи Кобаяши (Заубер), Михаел Шумахер (Мерцедес) и Пол ди Реста (Форс Индия).
Фетел стартира отлично от полпозишън, а зад него най-активни бяха пилотите на Рено, които поведоха битка с опонентите си от Макларън. Хайдфелд притисна Хамилтън и му отне втората позиция, докато Бътън успя да удържи атаката на Петров. Големите губещи в първия завой се оказаха Алонсо, изпреварен и от съотборника си Маса, и Уебър, който се смъкна чак до десето място.
Атаките в челото не спираха и в шестия тур Петров изпусна завой, а при връщането си на трасето вече беше зад двете Ферари-та и под натиск от Шумахер. В същото време Фетел се откъсваше напред и вече беше с 4,7 сек. пред Хайдфелд, следван отблизо от Хамилтън.
Уебър се бореше с Кобаяши за деветата позиция, но имаше проблеми със системата KERS и от бокса на Ред Бул му забраниха да я използва. Австралиецът първи мина през бокса в 11-ата обиколка и отново постави меките гуми.
В челото Хайдфелд беше атакуван от Хамилтън, но той така и не успяваше да мине пред по-бавния германец и започна да пази гумите си. Англичанинът постави втория си комплект меки смеси в 13-ата обиколка и се върна шести на трасето, когато на Сепанг се появиха леки капки дъжд. Те обаче не доведоха до никакви промени на трасето.
В следващия тур лидерът Фетел мина през пита, последван от Хайдфелд, Бътън и Маса, а малко по-късно това сториха Алонсо и Шумахер. Успешният старт на Рено беше провален от забавянето на механиците в бокса.
Така след първата смяна на гуми световният шампион запази първото място пред Хамилтън, изпреварилият Бътън Алонсо, Хайдфелд, Уебър, Маса, Петров, Ди Реста, Шумахер и Кобаяши. Пилотът на Торо Росо Себастиен Буеми беше десети, но получи наказание за 10-секунден престой в бокса за превишена скорост в питлейна.
Фетел остана начело след втората от общо трите планирани смени на гуми за лидерите, а Бътън си върна позицията пред Алонсо. В този момент ситуацията за световния шампион се усложни, след като получи забрана от Ред Бул да използва своята система KERS. Това мотивира тандема на Макларън да го подгони, но германецът отговори със силно темпо и дори увеличи аванса си пред тях до 8 секунди.
При третото си спиране в бокса Хамилтън беше забавен от своите механици, което позволи на Бътън да излезе втори и да се движи с темпото на Фетел. Съотборникът му пък бързо започна да губи скорост с планираните като последен комплект твърди гуми и беше настигнат от Алонсо.
Англичанинът изглеждаше относително лесно препятствие за него, но пилотът на Ферари беше възпрепятстван от неработещото си подвижно задно крило. В 45-ата обиколка испанецът атакува в трети завой, но предният ляв край на предното му крило докосна задната дясна гума на Хамилтън и хоризонталните му елементи се отчупуха. Скудерията реагира моментално и Алонсо направи непланирано четвърто спиране в бокса.
Така световният шампион за 2008 г. запази третото място, но твърде за кратко. Той беше застигнат от Хайдфелд и не му оказа излишна съпротива предвид лошото състояние на гумите си, а още в следващия завой напусна трасето и загуби още една позиция от Уебър. Англичанинът веднага мина през бокса за четвърти път и се върна далеч зад Алонсо.
В последните обиколки Фетел не беше застрашен от Бътън и в крайна сметка премина финала като победител за четвърти пореден път с аванс от 3.2 сек. пред него. За 17-и път в историята един пилот печели първите две състезания за сезона, а в последните девет случая това е водело до шампионската титла.
Хайдфелд удържа атаките на Уебър, който опита всичко възможно предвид неработещата му система KERS.
Маса зае петата позиция пред Алонсо и Хамилтън. Виталий Петров можеше да бъде седми на финала, но в 54-ата обиколка изпусна осми завой и при връщането си пистата излетя високо от бордюра. След приземяването двигателят му прекъсна и кормилната щанга се откачи, което означаваше край на състезанието за него.
Кобаяши повтори отличната работа на своя съекипник Серхио Перес в Австралия и само с две смени на гумите завърши осми. Японецът води атрактивна битка с Шумахер, който остана девети. Съотборникът му Нико Розберг се смъкна в колоната още в първата обиколка и стигна на фонала 12-и, зад двата болида на Форс Индия.