Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Фетел спечели Гран при на Белгия

Фетел спечели Гран при на Белгия

55
0
Дженсън Бътън

Себастиан Фетел спечели Гран при на Белгия, 12-и кръг от световния шампионат на Формула за 2011 г. Успехът бе двоен за Ред Бул, след като втори финала пресече съотборникът му Марк Уебър. Третото място на подиума зае Дженсън Бътън, стартирал от 13-а позиция на грида заради неразбирателство с екипа си Макларън вчера, докато Люис Хамилтън не завърши надпреварата.

Поредната драма с гумите се разигра сутринта преди състезанието, след като се оказа, че няколко отбора – сред тях Ред Бул и Макларън – са отправили молба до ФИА да сложат различни гуми (в конкретния случай предни) за старта заради проблеми с тях в последната част на квалификацията. Според правилника гуми могат да се сменят, ако са непоправимо увредени, какъвто е бил и доводът на екипите пред директора на състезанието Чарли Уайтинг. За Ред Бул искането е било и за двете предни гуми, а при Люис Хамилтън и Хайме Алгерсуари – само за една предна.

Позицията на ФИА се смени няколко пъти до следобедното начало на 12-ия кръг от световния шампионат на Формула 1, както често се случва напоследък. Първоначално молбата била удовлетворена, но след протест от страна на други екипи Уайтинг реши в крайна сметка, че всички в топ 10 ще стартират с гумите, с които приключиха квалификацията.

20% пък бе шансът да завали по време на състезанието според предварителната прогноза. Дъжд оборите смятаха, че ще се появи отново по различно време – от половин до един час след старта.

Фетел поведе на старта, а Нико Розберг се изстреля зад него и няколко завоя по-късно изпревари световния шампион на Лек Комс! Трети бе Маса, загубил за момент позицията си от Хамилтън. Бразилецът обаче се справи, докато и съотборникът му Алонсо задмина англичанина. Останалите места в топ 10 бяха заети от Буеми, Перес, ужасно потеглилият Уебър, Кобаяши и Петров. Хайме Алгерсуари, който вчера записа най-добрия квалификационен резултат в кариерата си, бе избутан настрани от Бруно Сена след старта. Испанецът се прибра в пита със счупен нос и остана там (повреда в окачването). бразилецът продължи след питстоп още в първия тур, но малко по-късно получи наказание преминаване през бокса за причиняване на катастрофа.

Междувременно Фетел си върна лидерството в третата от общо 44 обиколки. Уебър и Бътън спряха в пита в 4-ата, но докато австралиецът само смени гуми, то съперникът му от Макларън получи нов нос на колата си. Маса пък загуби цели две позиции в ожесточена битка с Фернандо и Хамилтън и отиде пети. В 5-ата обиколка бе ред на световния шампион да смени гуми, което показваше, че Ред Бул наистина имат проблеми с тях.

Розберг от своя страна позагуби темпо след началото и Алонсо му отне първата позиция в 7-ия тур. Фетел се движеше шести след бокса – зад Маса и Кобаяши. Обиколка по-късно и Хамилтън прескочи пилота на Мерцедес, докато Себастиан задмина японския състезател на Заубер. Фернандо пък спря за смяна на гуми в деветия тур. При излизането му се озова пред Уебър и двамата изкараха обиколка и половина в борба за шестото място, в която надделя испанецът. Питовете продължиха, а Себ изпревари отново Розберг и пак бе начело, но бе предупреден, че трябва да пази гумите си.

Битката в колоната продължаваше да е изключително напрегната, като изпреварвания се случваха непрекъснато по почти цялата дистанция на пистата. 13-ата обиколка се оказа наистина драматична, след като Камуи Кобаяши торпилира Хамилтън! Англичанинът го бе изпреварил и в опит да си върне позицията пилотът на Заубер го блъсна и изхвърли от трасето. Това доведе до излизане на кола за сигурност и част от състезателите, сред които и Фетел, тръгнаха да спират в бокса.

Сейфти карът се прибра в края на 16-ия тур и редът в този момент бе Алонсо, Уебър, Фетел, Маса, Розберг, Сутил, Перес, Петров, Шумахер, Барикело. Нико моментално атакува бразилския пилот на Ферари и му отне 4-а позиция, Фетел бързо се справи със съотборника си за втора, докато Бътън взе 10-ата на Рубенс. До края на обиколката Себастиан се върна начело на колоната, а Шумахер и Дженсън напреднаха с по още две места. И докато ситуацията в челото се поуспокои, то британецът настигна седемкратния шампион и го изпревари за седмото място точно в средата на състезателната дистанция. По-малко от тур след това бе пети след задминаване и на Сутил. Напред Фетел имаше близо 4 секунди аванс пред Алонсо, който от своя страна се движеше на 2 сек от Уебър.

В 25 и 26-ата обиколка Бътън взе още две позиции, макар едва да не се удари с Маса на Автобусната спирка. Челната тройка не бе твърде напред – Уебър вървеше на малко над 8 секунди пред англичанина. Фетел пък бе увеличил малко аванса си спрямо Алонсо – на 5,6 сек.

Втората сериозна серия питове бе започната от Фернандо Алонсо в 30-ия тур. Последователно след него нови гуми сложиха Фетел, Розберг, Маса, Петров. Уебър, Сутил и Шумахер също преминаха през боксовете, а Себастиан отново си върна лидерството, изпреварвайки Бътън, който последен от пилотите в челото направи пит. Германецът бе с медиум, докато пилотът на Макларън сложи софт и бе 4-ти – зад Алонсо и Уебър, които също бяха избрали по-твърдата смес.

10 тура преди финала световният шампион водеше, на 6,5 сек зад него бе Алонсо, на още 4,2 – Уебър. Следваха Дженсън, Розберг, Шумахер, Сутил, Петров, Малдонадо, Ди Реста, Маса (с допълнителен бокс заради спукана гума).

Марк настигна Алонсо и го задмина в 37-ата обиколка за второто място в колоната, тръгвайки да гони съотборника си. Фернандо качи темпото, но Бътън бързо скъсяваше разликата помежду им, докато Шумахер се залепи за съекипника си в битка за петото място. Нико получи инструкция, че трябва да пести гориво, докато Дженсън взе последното място на подиума два тура преди карирания флаг. Англичанинът нямаше време да догони Уебър, но Михаел Шумахер все пак спечели петото място, задминавайки съотборника си. Сутил бе седми за Форс Индия, а топ 10 се затваряше от Маса, Петров и Малдонадо.