Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Фетел спечели и Гран при на Испания

Фетел спечели и Гран при на Испания

57
0
Себастиан Фетел

Себастиан Фетел спечели Гран при на Испания, пети кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2011 г. Това е четвърта победа за немския пилот на Ред Бул от петте проведени досега състезания. Другите две места на подиума бяха заети от съотборниците в Макларън Люис Хамилтън и Дженсън Бътън.

Надпреварата започна при слънчево, чудесно време – 27 градуса температура на въздуха и 30 на асфалта. Марк Уебър изтърва старта и отиде трети – зад повелия в първия завой след чудесно потегляне Фернандо Алонсо и Фетел. Зад тях се наредиха Хамилтън, Петров, Шумахер, Розберг, Маса, Буеми и потъналият в колоната Бътън. В Макларън смятаха преди началото на надпреварата, че Хамилтън ще се бори с Фернандо за подиум, но не бяха очаквали подобен старт от испанеца.

Кобаяши спря още в първия тур заради спукана задна лява гума, а Михаел Шумахер бе предупреден да внимава точно за поведението на гумите си.

45% от системата KERS можеше пък да използва Уебър на старт-финалната права според указанието на инженера си от питуола.

Фетел направи първо спиране в бокса в 10-ата обиколка, тур по-късно същото сториха Алонсо и Уебър. Австралиецът загуби позиция при питовете и бе зад Хамилтън в подреждането, докато Фернандо бе на половин секунда пред Фетел, вървящ също с такъв аванс пред Люис.

Бътън последен от челото влезе в бокса – в 15-ия тур. Той успя да отиде пети с новите си гуми софт, след като Пол ди Реста спря в бокса и задмина Шумахер, като дори даде най-бърза обиколка на този етап от състезанието.

Фетел направи ранен втори питстоп (19-и тур), веднага след него в бокса бяха Алонсо и Уебър – стратегиите на Ферари и Ред Бул бяха идентични. Начело излезе Хамилтън, а Себастиан зад него бе предупреден по радиото, че влиза в трафик и трябва да внимава, за да настигне англичанина. Разликата между тях бе около 15,5 сек и състезателят на Ред Бул сваляше около секунда от нея в следващите турове. Затова и Люис не се бави повече, а в 24-ата обиколка направи втори бокс, като се измъкна от питлейна зад Фетел, но пред Алонсо и Уебър. Себастиан бе начело на малко над 4 сек пред съперника си от Макларън, на още 3,4 назад се движеше Алонсо.

Стратегическите решения продължиха да се припокриват, след като Алонсо и Марк влязоха едновременно в пита за трети спирания в 30-ата обиколка. Двамата едва не се сбутаха на излизането, но испанецът взе превес и запази позиция пред Уебър. Чак тогава втори пит направи Бътън, който явно залагаше отново на различно решение спрямо съперниците си. Указанието за него бе, че трябва да направи минимум 13 тура с поредния комплект гуми.

Третият бокс на Фетел се случи в 34-ия тур точно когато Уебър опита да изпревари Алонсо, но двукратният световен шампион контраатакува и си върна мястото. Междувременно Бътън ги бе догонил и в рамките само на един тур англичанинът успя да задмине и Марк, и испанската звезда на Ферари. Разликата между Фетел и Хамилтън вече бе паднала на 2,5 сек, а Дженсън се нареди трети – на почти 20 сек от съотборника си.

Люис продължаваше да топи аванса на Себастиан, докато Фелипе Маса се завъртя, но успя да продължи. Алонсо влезе в бокса за четвърти път в 40-ия тур и трябваше да завърши надпреварата без повече спирания.

Фетел отново бе инструктиран малко по-късно (в 46-ия тур) да не използва KERS-а си. Реакцията на Макларън бе незабавна и от питуола моментално уведомиха Хамилтън, че германецът отново има грижи със системата. Люис изоставаше на 1,1 сек броени обиколки преди 50-ата, когато започна последната серия боксове. Първо Уебър бе в пита в 48-ия тур, веднага след това от там минаха Фетел и Бътън (съответно за четвърти и трети път). Накрая нови гуми сложи и Хамилтън, но той излезе много близо зад Себастиан, така че борбата явно не бе приключила, тъй като и KERS-ът в Ред Бул заработи отново според инструкцията, подадена към световния шампион за 2010 г. Системата обаче действаше много по-слабо от тази на съперника с Макларън и разликата в темпото бе очевидна. В 55-ата обиколка Люис се залепи за Фетел, докато двамата изпреварваха болиди с обиколка и започна да го притиска сериозно.

Междувременно положението с Алонсо и Маса се влоши съвсем – и двамата имаха сериозни затруднения с управлението на болидите си, като в определен момент бразилецът бе задминат без затруднения от два автомобила почти едновременно (Серхио Перес със Заубер и Рено-то на Ник Хайдфелд). Фелипе дори не успя да завърши състезанието, след като излетя от трасето и заседна в чакъла на зона за сигурност. Екипът разследваше евентуална повреда в болида му.

В крайна сметка Фетел удържа победата до финала, Хамилтън остана на 0,6 сек. Бътън видя трети карирания флаг след сериозна борба, а четвърти остана Уебър. Следваха Алонсо и пилотите на Мерцедес, като този път Шумахер бе пред Розберг. Останалите места в зоната на точките бяха за Хайдфелд, Перес и Кобаяши.