Себастиян Фетел от екипа на Ред Бул успя да спечели квалификацията за Гран при на Канада. Германският пилот успя да изпревари Люис Хамилтън (Макларън), Фернандо Алонсо (Ферари) и съотборника си Марк Уебър.
До последната част на квалификацията успяха да се доберат пилотите на Ред Бул, Макларън, Ферари, Мерцедес, както и Ромен Грожан и Пол ди Реста, съответно от Лотус и Форс Индия.
След първата част от квалификацията очаквано отпаднаха състезателите на Испания Рейсинг, Маруся и Катерам. Освен тях отпадна и Жан-Ерик Верн от екипа на Торо Росо.
Това бе съвсем нормално с оглед съотношението на силите. След тях във втората част отпаднаха колите на Уилямс (Малдонадо-17-и и Сена 16-и) и Заубер (Перес – 15-и и Кобаяши – 11-и), както и Рикиардо (14-и), Хюлкенберг (13-и) и Райконен (12-и).
За последната част в борбата за пол позишън останаха пилотите на Ред Бул, Макларън, Ферари, Мерцедес, както и Ди Реста (Форс Индия) и Ромен Грожан (Лотус).
Бътън бе единственият човек на трасето в тази част, който имаше нов комплект супер меки гуми. Той и Хамилтън бяха хората, които излезнаха сред първите на трасето. След тях със супер меките гуми се появиха и пилотите на Ферари, чиито гуми обаче не бяха нови.
Още след първото си излизане Фетел поведе, следван от Алонсо и Хамилтън. Това бяха хората, които останаха в борбата за полпозишън и в края на тази сесия. Намиращите се след него не успяха да подобрят времето му и подреждането в челото в общи линии се запази същото както след първите излизания в третата част.
Фетел остана начело след второто си излизане, Хамилтън отново излезе втори и остана да се чака времето на Алонсо. Испанецът обаче не успя да подобри времето на пилота на Ред Бул и в крайна сметка остана на трета позиция. Зад него се наредиха Уебър, Розберг, Грожан, Ди Реста, Шумахер и Бътън. Интересното бе, че болидите на Ферари караха с меките гуми при първите си излизания и очакваха, че ще успеят да постигнат времена близки до тези на пилотие със супер меките гуми. В крайна сметка това се оказа невъзможно и те заложиха също на супер софт.
При Бътън пък се очаква да използва стратегията на Фетел от Монако и да спре само един път в бокса. Британецът се надява да спечели достатъчно позиции на старта и в последствие със агресивна стратегия да се бори за място на подиума.
Така утре от първа редица ще стартират Фетел и Хамилтън, а зад тях ще се наредят Алонсо и Уебър.