Ред Бул окупира първа редица за Гран при на Корея, като Себастиан Фетел ще стартира от полпозишън, а съотборникът му Марк Уебър ще е на първа редица до него. Трети остана Фернандо Алонсо (Ферари).
Официалната тренировка за място на стартовата решетка на пистата Йонгам започна при малко по-хладно време спрямо вчера. Температурата на въздуха бе 22 градуса, тази на асфалта – 28.
Претендентите за титлата изчакаха малко преди първите си серии в първата част на сесията. Идеята бе, разбира се, да се правят чисти обиколки, както отбеляза и шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер.
– Трябва ни чиста серия. Първият сектор е над 50 секунди и се надяваме да не губим прекалено много време там – допълни англичанинът.
Междувременно Тимо Глок (Върджин) се завъртя, а Хайме Алгерсуари (Торо Росо) и Камуи Кобаяши (Заубер) изтърваха линията, но успяха да се върнат на трасето. При стъпването извън трасето обаче нанесоха още повече прахоляк.
– Видяхме доста състезатели да допускат грешки, а това е жизненоважно при бърз тур. Едно стъпване настрани и обиколката е съсипана, както и следващата – сподели Мартин Брандъл по време на квалификацията.
В крайна сметка пилотите на новите отбори отпаднаха от този сегмент, а най-бавен от останалите се оказа Витантонио Лиуци (Форс Индия). Италианецът спука гума в последната свободна тренировка, което му попречи да си довърши нормално работата, а освен това гумите му отново се късаха. Той допълни и че в последната му бърза обиколка предната част на колата не е била стабилна, а това може да се окаже сериозен проблем за състезанието.
Най-бърз в тази начална част бе Люис Хамилтън (Макларън) пред Фетел, Алонсо и Уебър. Дженсън Бътън от своя страна се оплака на отбора си, че не просто има проблеми с гумите, а въобще не успява да ги загрее достатъчно.
В началото на втората част Фелипе Маса излезе с меките гуми и оглави класирането, но постижението му бе подобрено почти веднага от Хамилтън, който обаче отново изпусна болида си и излезе от състезателната линия. Алонсо пък предпочете твърдия тип гуми за първата си серия обиколки. Бътън опита да намери малко повече скорост със софт и в известна степен успя, като от 9-и отиде 7-и. Най-бърз бе Уебър, изпреварил Фетел, Маса, Хамилтън и Алонсо. Виталий Петров (Рено) пък се завъртя сериозно, но овладя своя R30 в зоната за сигурност.
Решителните 10 минути от квалификацията започнаха напрегнато, като само пилотите на Мерцедес и Маса не излязоха веднага на трасето.
Хамилтън претърпя плашещ момент, като едва не се удари в стените при влизането на бокса при стъпване малко встрани от трасето. Англичанинът извади сериозен късмет и не се блъсна никъде, успявайки да се прибере в бокса. Междувременно Рубенс Барикело (Уилямс) се оплака, че Михаел Шумахер (Мерцедес) го задържа умишлено и поиска рейс директорът Чарли Уайтинг да разгледа случая. Алонсо пък води до последно преди съперниците от Ред Бул да го изместят трети.