Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Фетел: В първите обиколки правехме научни изследвания вместо да се състезаваме

Фетел: В първите обиколки правехме научни изследвания вместо да се състезаваме

22
0
Дженсън Бътън,Ейдриан Нюи,Марк Уебър,Себастиан Фетел

Прекрасна двойна победа извоюва тимът на Ред Бул на пистата Спа-Франкоршамп в 12-ия кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2011 г. След като три състезания поред губеха, „биковете“ си върнаха днес инициативата, въпреки опасенията им преди началото на уикенда, че вероятно този път ще отстъпват на съперниците.

Много, много съм щастлив след една безкрайно добра за нас надпревара, макар че ситуацията с гумите не бе никак лесна – заяви победителят Себастиан Фетел. – В началото след старта провеждахме повече научни изследвания, отколкото да се състезаваме и жертвахме страшно много с решението да направим толкова ранен питстоп. Имахме обаче добро усещане, освен това влязох пак при появата на сейфти кара, за да проверим състоянието на гумите. Аз виждам нещичко от кокпита, но при 300 км/ч всъщност не можеш да прецениш както трябва. Затова бе решаващо да ги видим внимателно.

Сутринта Ред Бул получи отказ от ФИА на молбата си да смени предните гуми на двете си коли, което обуслови и много ранния бокс след старта. Грижите обаче продължиха и по-нататък в дистанцията, но Фетел и Марк Уебър се справиха с тях. Всъщност германецът призна, че след часовете дискусии преди старта единствената цел на екипа му е била да финишират в надпреварата, без да разсъждават особено по време на състезанието къде точно се намират.

Точно заради това съм толкова щастлив, тъй като просто нямаше как да е по-добре. Болидът бе фантастичен, с всеки тур научавахме все повече за гумите и това ни направи достатъчно уверени, за да натиснем в точните моменти – допълни той.

Уебър от своя страна стартира ужасяващо след изгасването на светофарите, но така и не разбра точно защо потеглянето му се оказа толкова лошо.

Антиблокиращата система се включи, а нямам идея за причината. Иначе взехме правилните решения относно гумите след куп дискусии сутринта. Отборът пък е искал да вляза в бокса при излизането на колата за сигурност, но така и не съм чул обаждането им – явно е имало проблем с радиото. Разтревожих се, но продължихме, а колата вървеше добре. От там нататък управлението бе на ниво и резултатът е чудесен. Това е една от най-добрите ни двойни победи – коментира австралиецът.