Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 ФИА се съгласи на компромис относно забраната за инструкции по радиото

ФИА се съгласи на компромис относно забраната за инструкции по радиото

43
0
ФИА

ФИА се съгласи на компромис относно забраната за инструкции по радиото към пилотите от Формула 1.

Федерацията ще отложи пълното ограничение на съобщенията за началото на следващата година. Определени данни обаче няма да могат да се подават към състезателите още от този уикенд – тези, които директно се отнасят към карането.

Забранена за съобщаване остава следната информация:

– траектории на пистата

– контакт с бордюри

– настройки и параметри на автомобила за специфични завои

– времената в сектори и подробности за тях на пилот или съперник

– сравнение на скоростите в завой между двама пилоти

– избор на предавки в сравнение с друг пилот

– избор на предавки като цяло

– точки на спиране

– спирачно усилие в сравнение с друг пилот

– спирачно усилие или момент на спиране като цяло

– стабилност на колата при спиране

– подаване на газ в сравнение с друг пилот

– подаване на газ като цяло

– използване на DRS в сравнение с друг пилот

– използване на който и да е бутон за изпреварване

– техника на каране като цяло

Промяната идва след вчерашната почти четиричасова среща на тийм мениджърите с представители на ФИА относно наложената по-рано забрана.

От федерацията са се съгласили с някои от поставените проблеми – като например, че забраната за подаване на определен тип данни може да повлия на безопасността (за батерии, ERS, спирачки и т.н.). От отделни екипи изразиха и притеснение за това, че дисплеите на воланите им са значително по-малки в сравнение с такива на съперниците. Това също е взето под внимание от ФИА. В разпратената тази сутрин нова директива се отбелязва, че прилагането на забраната в толкова кратък срок ще доведе до различни ефекти при отделните отбори.

При това положение, съобразявайки се със сложността на болидите този сезон, федерацията отлага въвеждането на пълната забрана с изключение на горепосочената информация. Подаването й към пилот ще се счита за нарушение на правилата от Гран при на Сингапур нататък – както по радиото, така и посредством питборда.