ФИА обмисля нови промени по отношение на правилата за задвижващи системи за 2015 г., след като представители на Хонда се срещнаха с рейс директора на федерацията Чарли Уайтинг.
Японският концерн се връща в спорта след шестгодишно отсъствие като доставчик на агрегати на Макларън. Наскоро бе уточнено, че останалите производители ще могат да работят по моторите време на самия сезон, но не и Хонда, тъй като 2015-та се явява първи сезон за тях.
Според говорител на ФИА, цитиран от ВВС Спорт, срещата между представители на ФИА и Хонда е преминала добре и е била конструктивна. Производителят смята, че е поставен в неизгодно положение, тъй като е засегнат от ограничението за 4 задвижващи системи за целия сезон на пилот и трябва да продължи да работи според правилника за 2016 г. Тези условия се различават от миналогодишните за останалите компании (Мерцедес, Рено и Ферари), които не можеха да пипат двигателите, но лимитът бе 5 задвижващи системи за състезателната година. В Хонда били раздразнени от така създалата се ситуация.
При това положение във ФИА обмисляли варианти, при които по някакъв начин да компенсира японския производител.
Говори се, че е възможно да се даде изрично разрешение на Хонда да работи по същите 32 развойни точки като останалите производители в рамките на сезона. Така японската компания щяла да настигне другите като развитие в съответствие с правилата и за следващите сезони.
До момента няма взето крайно решение. Ако обаче Хонда получи допълнителна свобода за работа, то другите производители биха могли да протестират, тъй като техните задвижващи системи бяха замразени през цялата състезателна 2014 г.