Начало Избрани ФИА няма да налага наказания заради подскачащите болиди в Канада

ФИА няма да налага наказания заради подскачащите болиди в Канада

2030
0
ФИА
снимка: Спас Генев

ФИА няма да налага наказания заради подскачащите болиди в Канада. Това съобщава немската медиа Ауто Мотор Унд Шпорт. Ръководният орган прави обратен завой в кампанията си срещу този феномен. Федерацията само ще събира данни за това колко силно е отскачането при болидите от F1. По този начин не се очакват последствия, ако даден автомобил има прекалено голямо отскачане на пистата.

Новата техническа директива на ФИА се радва на голямо одобрение от страна на пилотите, но не е особено популярна сред отборите. Някои роптаят, че това са грешни мерки, други се чувстват ощетени, а трети се дразнят, че проблемните деца също получават подкрепа.

Мнозина отбори са недоволни, че ФИА променя правилата по средата на сезона. Ферари и Ред Бул се оплакаха от въвеждането на втори стабилизиращ кабел за долната част на автомобила. Това ще помогне на екипите, които имат твърде мека основа на своята кола. Международната федерация твърди, че може да въведе такива мерки по всяко време от съображения за сигурност.

Шефът на отбора на Мерцедес Тото Волф също бе ядосан. Австриецът заяви, че всички смятат неговия екип като главен виновник за промяната на техническите правила.

„Не става въпрос за интересите на отделните отбори. Става дума за здравето на водачите. В Баку половината състезатели се оплакаха, че ударите в автомобила са били неприемливи. Сред тях бяха Перес и Сайнц. Ето защо трябва да се направи нещо“, каза Волф.

Съветникът на Ред Бул д-р Хелмут Марко отговори на своя сънародник по следния начин:

„Няма нужда от действия. Ако имате проблем, трябва да поставите автомобила си по-високо.“

Малко преди началото на първата тренировка в Канада имаше объркване от страна на Хаас към Мерцедес. Никой не знаеше точно какво пряко въздействие ще има новата техническа директива, свързана с подскачането. В крайна сметка се разбра, че ФИА ще разгледа вертикалните сили във всеки автомобил през първия ден от тренировките. След това провери подовите панели след тренировките, за да види колко сериозен е проблемът с отскачането в Монреал.

„Какво ще се случи след това? „Нямаме представа как да действаме.“ Това признаха признават спортните директори на отборите на Астън Мартин и Алфа Ромео.

„Проблемът е, че е почти невъзможно да се определи граница в краткото време, с което разполагаме. Кой се осмелява да каже, че тя е около 7 или 8g? Няма никаква експертиза за това кое е приемливо и кое не, разкритикува един от тях.

Всеки автомобил се колебае по различен начин. Освен това ударите в земята се различават при всеки болид. Докато Люис Хамилтън изпитваше сериозни болки в гърба след уикенда в Баку, Себастиан Фетел не почувства преки последици от силното подскачане.

Нищо не ме боли.“ каза германецът.

По този начин това може да е свързано и с позицията на седене в кокпита.

ФИА стигна до заключението, че би било несправедливо да се определи максимална граница на натоварване или да се променят правилата за износване на подовата плоча в краткосрочен план без задълбочен анализ. Ето защо преди да въведе съответната директива, трябва да оцени случващото се в Монреал. Очаква се нещата да станат по-сериозни на Силвърстоун. Това е писта, на която отборите така или иначе не очакват такива проблеми.

Немската медиа Ауто Мотор унд Шпорт също съобщава, че екипите на Ферари, Ред Бул и Макларън са разстроени не само от това, че ФИА променя правилата по средата на сезона. Те също така открито се питат как в Мерцедес са разполагали с такъв кабел и приспособления за закрепване към шасито и пода само за един ден.

От Мерцедес отговориха, че е имало хора, които са летели със закъснение до Монреал и са взели материала със себе си.

Заради проблемите, свързани с отскачането, бяхме подготвени за всичко по отношение на кабелите. Въпреки това вторият кабел така или иначе не работеше според очакванията ни“, се каза в изявление на немския тим.