Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 ФИА ограничи още комуникацията на пилота с бокса

ФИА ограничи още комуникацията на пилота с бокса

68
0

ФИА наложи нови ограничения относно това какво може да бъде съобщавано на пилотите от бокса на тима само ден преди началото на състезателния уикенд за Гран при на Австралия. Наскоро федерацията публикува списък с 31 типа разрешени съобщения, като обяви, че дискусиите по темата продължават и е възможно да бъдат направени промени. Сега няколко от тези 31 точки бяха премахнати от списъка с разрешените, а други изменени.

Първата точка: „Предупреждение за сериозен проблем с колата, като спукана гума или повреда“ се изменя така, че предупреждението може да бъде отправено към пилота само ако повредата в даден компонент или система може да доведе до окончателно спиране на колата.

Точка 9 за информация относно времената на обиколка и секторните времена на друг пилот се премахва от разрешените и става забранена. Пилотът ще може да получава информация само за собствените си времена на обиколка и секторни такива, което фигурира в точка 8.

Информация относно питстоповете може да бъде давана на пилота само когато той вече е започнал обиколката, в края на която той ще влиза в бокса. Не по-рано, както беше досега.

 

От списъка с разрешените отпадат също така точки:

13. Съобщаване на пилота за разликите между колите в квалификацията за по-добър подбор на позиция от негова страна при започването на бърза обиколка.

14. Избор на тип гуми при следващия питстоп.

15. Броят на обиколки на друг пилот, които е направил с даден чифт гуми по време на състезание.

16. Изборът на тип гуми на друг пилот на пистата.

17. Информация, засягаща състезателната стратегия на друг пилот.

18. Периодът на престой на колата за сигурност на пистата.

22. Съобщаване за промяна на ъгъла на атака на предното крило при следващия питстоп.

26. Напомняне за ограничителните линии на трасето.

29. Оставащите до края на надпреварата обиколки.

ФИА също така обяви, че са забранени кодираните съобщения, които целят да се заобиколят тези ограничения. И всяко такова, което е счетено за подозрително, може да бъде считано за нарушение на правилника за информацията от бокса към пилота.