В необичаен за организацията стил ФИА опита да отговори на въпросите и съмненията относно процеса на проверяване на болиди на случаен принцип след състезание. Причината за анализите и питанията бе дисквалификацията на Люис Хамилтън и Шарл Льоклер след Гран при на САЩ. Планките на подовете на автомобилите на Мерцедес и Ферари бяха износени повече от допустимото. От ФИА отбелязаха в специален материал, публикуван на уеб страницата на федерацията, че всеки уикенд се извършват „серия от случайни проверки на различни области от колите“.
ФИА заявява също така, че „този процес е такъв от много десетилетия. Той съществува, за да се осигури спазване на правилника. Това става посредством незнанието на екипите кои коли и за какво точно ще бъдат проверени извън стандартните проверки. Проби от горивото например се взимат от всички автомобили.“
Федерацията посочва, че техническият ѝ екип има „огромен опит, както и данни от множество източници и сензори, помагащи за достигането на информирани решения какви области биха могли да се проверят“.
„При провеждането на тези проверки се извършва огромна работа в рамките на ограничено време. След финала на една Гран при колите трябва да се върнат на отборите, които да ги подготвят за транспорт към следващия старт. Колкото и много проверки да се извършват обаче, е невъзможно да се покрие всеки параметър на всеки болид в толкова тесни времеви рамки. И това важи с особена сила за последователни стартове, когато трябва да се имат предвид и сроковете за товарене.“
„Ето защо процесът, включващ случаен избор на няколко коли след състезание, е толкова ценен. Всеки отбор знае, че е възможно някой от автомобилите му да бъде проверен. И е наясно, че шансът за откриване на несъответствие е висок.“
ФИА разяснява също така, че техническият ѝ екип провежда и редица други проверки – след квалификацията, между квалификация и състезание
„Провеждат се и допълнителни проверки. Поне един болид се избира за още по-подробен анализ на вътрешни компоненти. Това е още по-инвазивна процедура и често изисква разглобяването на компоненти, които не са проверяване регулярно заради времето, изисквано за това. Процесът включва сравнение на физически детайли с CAD файлове, които отборите са длъжни да предоставят на ФИА. Софтуерните инженери на ФИА следят постоянно за съответствие на подадени към федерацията от екипите данни.“
#FIAInsights🔍 – How does the FIA go about checking for compliance, and is it the same at every event? The answer is that a series of random checks are carried out every weekend on different areas of the cars – full story belowhttps://t.co/TSgwpMQiDF
— FIA (@fia) October 26, 2023