ФИА планира да затегне контрола и да налага по-строги наказания. Целта на федерацията е да не допусне други пилоти да повтарят действията на Кевин Магнусен в Маями.
Магнусен получи три наказания от по 10 секунди по време на спринта в Маями за напускане на пистата и получаване на предимство. Пилотът на Хаас правеше всичко възможно, да за задържи Люис Хамилтън зад себе си. Магнусен получи и четвърто наказание, този път от 5 секунди. Датчанинът беше санкциониран заради напускане на пистата без основателна причина. Така той получи голям брой наказателни точки и е близо до отстраняване за 1 състезание
Магнусен на практика сам провали състезанието си и финишира последен. Неговата тактика обаче позволи на съотборника му Нико Хюлкенберг да спечели важни точки. Така датчанинът помогна на германеца за втори път от началото на сезона след случилото се в Саудитска Арабия.
Действията на Магнусен срещнаха широк отзвук. Шефът на Макларън ги определени като „неприемливи“ и заслужаващи забрана за участие в състезание. В същото време все повече се налага мнението, че решението за увеличаване на наказанието от пет на 10 секунди не възпира пилотите да блокират съперниците си незаконно, за да облагодетелстват своите съотборници.
Стюардите в Маями решиха да се придържат към 10-секундните наказания, за да запазят последователността на предишните решения,. Това обаче повдигна въпроса, че по-строгите наказания може да са по-добро решение занапред.
Разбира се, че ФИА е склонна да започне да налага по-строги наказания за преминаване през трасето в опит да се спечели предимство. Това трябва да реши проблема незабавно, тъй като принуждава провинилите се пилоти да минат през бокса да отстъпят позиция на пистата в рамките на две обиколки.
Този въпрос ще бъде обсъден от отборите, стюардите и ФИА по време на петъчния брифинг на мениджърите на отбори в Гран при на Емилия Романя. По-строгото наказание ще се налага в случай на повторни нарушения по време на едно и също състезание. Стюардите трябва да потвърдят, че пилотите умишлено излизат от пистата, за да запазят позицията си
Неотдавна шефът на Виза РБ Лоран Мекис заяви, че подкрепя идеята зА по-строги наказания.
„Едно е да забавиш стратегически колите зад теб, за да помогнеш на съотборниците си или на състезанието си. Съвсем друго обаче е да пресечеш трасето и да спечелиш позиция пред някого, за да го забавиш“, каза Мекис.
„Мисля, че спортът трябва да намери начин да избегне такива неща. Това не е толкова трудно и се нарича изгонване автомобила. Правилникът напълно позволява на стюардите да преценят какво се е случило и да направят това.“
„Всички вероятно не искаме това да продължи да бъде начинът на действие. Така в Монако можеше просто да пресечеш шикана и да намалиш скоростта. Дори човекът да получи голямо наказание или наказателни точки, това пак помага на съотборника му да получи точка.
„Това е нещо, за което искаме да сме сигурни, че разполагаме с инструментите, за да го ограничим. Мисля, че ги имаме и от стюардите и рейс контрола зависи да ги прилагат правилно“, добави шефът на Виза РБ.
2024 Miami GP: Magnussen vs. Hamilton vs. Tsunoda during the Sprint Race! #MiamiGP #F1Sprint pic.twitter.com/Gzpx5MIn4I
— Paul McGinnes 🏁 (@PaulMcG92) May 7, 2024