Начало Избрани ФИА потвърди, че не само Макларън е трябвало да промени задните си...

ФИА потвърди, че не само Макларън е трябвало да промени задните си крила след Баку

1167
0
Ландо Норис, Макларън
снимка: Макларън

ФИА потвърди по време на уикенда за Гран при на САЩ, че не само отборът на Макларън е трябвало да промени задните си крила след надпреварата в Азербайджан. Вниманието бе съсредоточено върху тима от Уокинг и така наречения „мини DRS“. Насоката на федерацията обаче е засегнала и други екипи. Не бе уточнено кои тимове е трябвало да направят промени в колите си.

Николас Томбазис, Кристиан Хорнер
Николас Томбазис и Кристиан Хорнер; снимка: Ред Бул Контент Пуул

„След Сингапур пуснахме някои уточнения относно задните крила. Обяснихме кое ще смятаме за приемливо и кое не. Два или три отбора трябваше да направят малки промени, за да влязат в изискванията“, обясни отговарящият за едноместните състезателни болиди директор във ФИА Николас Томбазис

„Не искаме отворът (между елементите на крилото при затворен DRS да надвишава 2 мм. По принцип заради конструкциите, монтирането, деформирането и така нататък се получава известно отваряне от само себе си. Някои отбори обаче деформираха повече. Ние просто искаме да сме сигурни, че няма да има продължение на дадена тенденция в определена посока. Действията ни не са заради планиране на скорошно въвеждане на нов тест или нещо подобно“, допълни Томбазис.

ФИА предприе мерки относно задните крила след надпреварата в Азербайджан по сигнал от други отбори. Томбазис обясни по-късно, че в Баку слънцето греело под различен ъгъл и това подчертало поведението на задното крило на Макларън, което не било толкова видимо в предишни стартове. Той каза също така, че ако имало сигнали в предходните надпревари в Белгия и Италия, то от федерацията щели да се задействат и по-рано.

В Остин Томбазис също така настоя, че историята с Ред Бул и устройството, позволяващо повдигане в предната част на RB20, е приключила

„Отборите се виждат едни други и това ни бе посочено. Устройството се използва поне от около две години или нещо подобно (според Кристиан Хорнер от три – б.р.). Беше ни посочено, че може да се правят промени в закрит парк, което би било нелегално. На тази база и въз основа на изискването, че отборите трябва да демонстрират, че болидите им отговарят на регламента във всеки един момент, ние сметнахме за необходимо да има печат или промяна. В противен случай не бихме били убедени, че няма промени, (когато са забранени)“, обясни директорът за едноместни състезателни коли на ФИА.

„Сега, да докажем какво се е случвало преди е доста трудно. Не мислим, че имаме възможност да разследваме две години. По принцип трябва да имаме доказателство за нарушение, за да решим да ескалираме въпроса до стюардите или трибунал, или каквото и да е. Тези неща не се базират на приказки и спекулации. Самата конструкция не е нелегална. Затова според нас правилното действие е това да гарантираме, че няма да има съмнения относно работата ѝ“, добави Томбазис.