ФИА публикува доклада си за финалната Гран при на Абу Даби от сезон 2021. Разглеждането на финалните обиколки от състезанието и взетите от Майкъл Маси решения е довело до препоръки, които реално не са нови. Докладът бе представен днес на Световния съвет на ФИА за автомобилен спорт.
FIA announces World Motor Sport Council decisionshttps://t.co/lUkOq1eTfa pic.twitter.com/iIJc2X5nun
— FIA (@fia) March 19, 2022
Препоръките всъщност са вече предприетите от федерацията действия по отношение управлението на състезанията
Първата е рейс директорът да бъде подпомаган от видео система. Втората е да се премахнат излъчванията на комуникацията между отборите и рейс директора. Следва препоръка за преразглеждане на правилата за кола за сигурност, които вече бяха изменени.
След подробно изложение на събитията от последните няколко обиколки на Гран при на Абу Даби се посочва, че целта на разследването е „да се идентифицират уроците, които могат да се научат от събитията и да се обмисли как да се даде на участниците в F1, феновете и медиите прозрачност и яснота“.
Първият посочен проблем е многобройните функции, които трябваше да изпълнява Майкъл Маси като рейс директор. Стигнато е до заключението, че те трябва да бъдат преразпределени между няколко души, както бе и направено. Целта е рейс директорът да се съсредоточи върху основната си работа: управление и контрол на състезанието.
Радио комуникацията между отборите и рейс директора е посочена като друг проблем. Анализът показал също така, че правилата за поведението на кола за сигурност в състезание имат нужда от известно изясняване. Такова вече бе направено.
В решенията на Световния съвет е посочено че, „процесът на идентифициране на затворени с обиколка коли досега се извършваше ръчно и човешка грешка е довела до факта, че не на всички затворени с тур автомобили е било разрешено да се върнат във водещата обиколка.“
Такова заключение в доклада липсва, то е направено от съвета и с нищо не променя направените препоръки.