Техническите експерти на ФИА, водени от Чарли Уайтинг, са готови с разяснение на правилата за обдухване на дифузьорите. След като вчера стана ясно, че по време на първата тренировка са изпратили съобщение до екипите, че двигателите Рено могат да обдухват дифузьорите с повече от допустимите 10% при отнемане на газта, падокът направо се взриви.
Уайтинг обяви, че ще използва нощта, за да се разясни всичко и да се уточнят правилата преди първата тренировка днес.
По време на вчерашната пресконференция на ФИА стана ясно, че на Ред Бул е позволено да използват по-отворена (до 50%) дроселова клапа, за да не се засегне стабилността на моторите Рено, които пък обдухват дифзьорите със студени газове. Съперниците работят с горещи, палещи се в ауспусите и това прави процеса по-ефективен.
Шефът на Макларън Мартин Уитмарш обаче риторично попита вчера дали биха му разрешили да пусне по-леки автомобили в състезание, ако има проблеми със спирачките например след обяснението за по-високия допуск при Ред Бул и Рено.