Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 ФИА сложи лимит от 18 тура на стинт за Гран при на...

ФИА сложи лимит от 18 тура на стинт за Гран при на Катар

2756
0
Пирели, гуми
снимка: Пирели

ФИА сложи лимит за дължината на сериите от обиколки, които пилотите ще могат да правят в Гран при ни Катар по-късно днес – максимум 18. Това означава, че всички на практика ще трябва да направят поне по три спирания за смяна на гуми. Състезателната е дистанция е 57 обиколки. Ако някой пилот прескочи лимита за обиколки, ще му бъде показван черен флаг.

По отношение на използваните гуми ограничението вероятно ще е 15 обиколки, ако са били използвани за 5 тура в тренировка или квалификация. В официалното изявление е посочено, че „вече изминатите от определени комплекти обиколки ще бъдат взимани предвид. ФИА и Пирели ще посочат на отборите за колко тура могат да използват всеки от комплектите гуми, с които разполагат.“

Причината за действията на федерацията са проблемите с гумите, открити от Пирели в петък

При изследваните тогава гуми бяха открити разкъсвания на стените, причинени от преминаването по 50-милиметровите бордюри. За да се осигури безопасността на пилотите, бяха въведени нови ограничения – завои 12 и 13. След това бяха взети използвани в спринта гуми, за да се направи нов анализ.

По време на спринта обаче три пъти на пистата Лосаил излиза кола за сигурност. Това означаваше, че никой не можа да направи серия от 19 тура. В Пирели са изследвали 20 комплекта гуми, използвани по време на скъсената състезателна дистанция. При тях също са били открити признаци за разкъсвания. Имало е пострадали както леви, така и тесни гуми, тоест проблемът не може да се локализира само до високоскоростните завои.

Междувременно се появи информация, че се очаква другата седмица ФИА да обяви, че Пирели ще продължи да доставя гумите за Формула 1, Формула 2 и Формула 3 за периода 2025-2027 г. с опция за 2028-ма

Италианската компания и Бриджстоун бяха одобрени на първия етап от анализа. Вторият бе разговори относно комерсиални аспекти от сделката с ръководството на F1 от страна на Либърти Медия в лицето на президента на спорта Стефано Доменикали.

Известно време се смяташе, че Бриджстоун е по-скоро фаворит да е новият доставчик на гуми. Големият проблем обаче бил, че на японската компания би се наложило в рамките на две години да произвежда гуми за напълно различни болиди. От 2026 г. в F1 ще влязат в сила нови технически правила за задвижващите системи, които ще доведат до промени и в колите.

Пирели доставя гумите в Гран при от 2011 г. От компанията са заявили, че този договор – ако го спечелят – ще е последният за тях във Формула 1.