ФИА удължи основната DRS зона на пистата в Баку, разположена преди спирането за първи завой. Промяната цели улесняване на изпреварванията на дългата старт-финална права на уличното трасе след проблемите през 2023 г.
От 2022 г. насам F1 използва новите технически правила и болиди с граунд ефект. Първоначално се очакваше тези автомобили да водят до по-лесни изпреварвания дори и без DRS. В крайна сметка обаче помощната система остава изключително важна, за да направи изпреварванията възможни.
Миналата година ФИА скъси DRS зоните на някои писти, сред които и Баку. Става въпрос за участъка между завой №20 и завой №1, където е разположена дългата старт-финалната права. Идеята беше да се намали огромния ефект, който оказваше тази система на правите
Тази промяна оказа негативен ефект върху изпреварванията по време на рейс уикенда в Баку. Броят на маневрите беше значително по-малък както в спринта, така и в основното състезание. Затова редица пилоти и ръководители на отбори призоваха ФИА да възстанови оригиналната дължина на основната DRS зона.
Тази година ФИА се вслуша в мненията на пилотите и удължи с 100 мера основната DRS зона. Следователно системата за подвижно задно крило ще се активира 347 м след излизането от последния завой на трасето в Баку.
ФИ направи и лека промяна във втората DRS зона в Баку, която започва на изхода на втори завой. Тя беше съкратена само с два метра. Очаква се това да не окаже влияние върху изпреварванията по време на неделната Гран при.
Промяната в Баку следва случилото се в Монца. Там ФИА удължи със 103 м DRS зоната на старт-финалната права. По този начин броят на изпреварванията по време на състезанието се увеличи.
Тази година бяха съкратени още две DRS зони в сравнение с 2023-та- на пистите в Испания и Белгия. Съвсем очаквано, това доведе до оплаквания от страна на пилотите, че изпреварванията са станали много по-трудни.
Тази година няма сериозни големи промени по пистата в Баку. Няколко бариери са преместени или заменени с нови образци. Междувременно беше сложен нов асфалт изхода от бокса, както и между завои 2-3 и 7-8. Последният участък е един от най-тесните в целия календар на F1.
Времето в Баку се очаква да бъде сухо и слънчево през целия рейс уикенд. Шансовете за дъжд по време на някоя от сесиите са на практика нулева. Интересен факт е, че няма състезание в Азербайджан, което да се е провело при мокри условия. Очакваната температура за квалификацията и състезанието е в порядъка на 25-28 градуса по Целзий.
It’s back to Baku for round 17 of the 2024 world championship! 🙌
Get ready for race weekend with our FREE digital race programme jam-packed with interviews, features, stats, and more 👇#F1 #AzerbaijanGP
— Formula 1 (@F1) September 12, 2024