Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 ФИА удължи основната DRS зона на пистата в Баку

ФИА удължи основната DRS зона на пистата в Баку

1380
0
пистата в Баку
снимка, Ред Бул Контент Пуул

ФИА удължи основната DRS зона на пистата в Баку, разположена преди спирането за първи завой. Промяната цели улесняване на изпреварванията на дългата старт-финална права на уличното трасе след проблемите през 2023 г.

От 2022 г. насам F1 използва новите технически правила и болиди с граунд ефект. Първоначално се очакваше тези автомобили да водят до по-лесни изпреварвания дори и без DRS. В крайна сметка обаче помощната система остава изключително важна, за да направи изпреварванията възможни.

Миналата година ФИА скъси DRS зоните на някои писти, сред които и Баку. Става въпрос за участъка между завой №20 и завой №1, където е разположена дългата старт-финалната права. Идеята беше да се намали огромния ефект, който оказваше тази система на правите

Тази промяна оказа негативен ефект върху изпреварванията по време на рейс уикенда в Баку. Броят на маневрите беше значително по-малък както в спринта, така и в основното състезание. Затова редица пилоти и ръководители на отбори призоваха ФИА да възстанови оригиналната дължина на основната DRS зона.

Тази година ФИА се вслуша в мненията на пилотите и удължи с 100 мера основната DRS зона. Следователно системата за подвижно задно крило ще се активира 347 м след излизането от последния завой на трасето в Баку.

ФИ направи и лека промяна във втората DRS зона в Баку, която започва на изхода на втори завой. Тя беше съкратена само с два метра. Очаква се това да не окаже влияние върху изпреварванията по време на неделната Гран при.

Промяната в Баку следва случилото се в Монца. Там ФИА удължи със 103 м DRS зоната на старт-финалната права. По този начин броят на изпреварванията по време на състезанието се увеличи.

Тази година бяха съкратени още две DRS зони в сравнение с 2023-та- на пистите в Испания и Белгия. Съвсем очаквано, това доведе до оплаквания от страна на пилотите, че изпреварванията са станали много по-трудни.

Тази година няма сериозни големи промени по пистата в Баку. Няколко бариери са преместени или заменени с нови образци. Междувременно беше сложен нов асфалт изхода от бокса, както и между завои 2-3 и 7-8. Последният участък е един от най-тесните в целия календар на F1.

Времето в Баку се очаква да бъде сухо и слънчево през целия рейс уикенд. Шансовете за дъжд по време на някоя от сесиите са на практика нулева. Интересен факт е, че няма състезание в Азербайджан, което да се е провело при мокри условия. Очакваната температура за квалификацията и състезанието е в порядъка на 25-28 градуса по Целзий.