Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 ФИА запазва настоящия рейс директор на F1

ФИА запазва настоящия рейс директор на F1

ФИА
снимка: Спас Генев

ФИА запазва настоящия рейс директор на F1 Руи Маркеш. Това твърди изданието The Race. Португалецът продължава да изпълнява тази длъжност и през новия сезон. Ръководният орган назначи негов постоянен заместник- Клер Дюбелман. ФИА също така продължава да обучава кадри, които след това да заемат различни длъжности, включително стюарди и състезателни директори.

Маркеш пое ролята на рейс директор в самия край на сезон 2024. Португалецът замени Нилс Витик в навечерието на рейс уикенда в Лас Вегас, като преди това изпълняваше същата роля във Формула 2 и Формула 3. Германецът изненадващо напусна федерацията, след като беше състезателен директор от началото на 2022 г. Напускането на Витик е било предшествано от сериозен спор с президента на ФИА Мохамед бин Сулайем.

В началото на тази седмица стана ясно, че Маркеш ще продължи да бъде рейс директор на F1 и през предстоящата кампания. Това съобщава The Race. Заедно с него ФИА обяви назначаването на Клер Дюбелман като постоянен заместник-директор на състезанията

Дюбелман работи във федерацията от 2017 г. насам. Преди това тя е била мениджър на департамента за автомобилни състезания и е помагала за надзора на общо 26 серии, включително F2 и F3. Преди това тя е била и помощник рейс директор в някои от тези шампионати.

Дюбелман е продукт на Програмата на ФИА за високи постижения (HPP) за официални лица. Тя бе създадена като част от усилията на управляващия орган да осигури квалифицирани състезателни директори и стюарди за в бъдеще.

ФИА продължава да укрепява своята структура. В момента има около шестима висши служители, които са в ролята на рейс директори. Федерацията разполага и с по-широк екип за управление на състезанията, който включва техническа поддръжка и персонал в дистанционния оперативен център в Женева.

В бъдеще ФИА иска да разполага с достатъчно силни позиции, за да може да сменя рейс директорите. Така ще се избегне риска даден шампионат да остане без надзор ако даден ръководител не може да изпълнява своята работа.

Плановете на ФИА бяха придвижени напред по време на срещата на върха в Мадрид, на която присъстваха 124 стюарди и 28 рейс директори. Именно там бе даден старт на следващия цикъл на HPP, който посрещна 12 нови курсисти – шестима стюарди и шестима състезателни директори.

„Целта е да се осигури бъдещето на състезателните операции чрез пътя, създаден от Програмата за високи постижения за длъжностни лица. Предлагайки персонализирано обучение и развитие като част от пътеката за стюарди и състезателни директори, HPP на ФИА работи с участниците, за да достигнат върха на съдийството, подготвяйки следващото поколение служители на ФИА за работа на най-високо ниво в моторните спортове.“

В същото време Бин Сулайем обясни, че според него ФИА да предприеме стъпки за привличане на нови таланти в по-дългосрочен план

„Ще има нова кръв и ще има повече от един [състезателен директор]. Това е сигурно. Имаше хора, които се учеха, и имаше хора, които работеха зад кулисите през цялото време. Не можеш просто да хвърлиш някого в това голямо предизвикателство“, каза Бин Сулайем по време на срещата в Мадрид.