Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Фетел пред Хамилтън и Верстапен в първата сесия на Яс Марина

Фетел пред Хамилтън и Верстапен в първата сесия на Яс Марина

44
0

Себастиан Фетел бе най-бърз в първата свободна тренировка за Гран при на Абу Даби. Пилотът на Ферари изпревари с 0,120 сек Люис Хамилтън (Мерцедес). Макс Верстапен (Ред Бул) се нареди трети, на 0,148 сек от германеца. Сесията на практика бе използвана от отборите за тестове на компоненти за следващия сезон в по-голяма степен, отколкото реална подготовка за надпреварата на пистата Яс Марина. Условията в първите 90 минути за изпитания бяха далеч от тези, при които ще се проведат квалификацията и надпреварата на трасето в Абу Даби.

Температурата на въздуха в началото на тренировката бе 27 градуса, на трасето – 43. Пръв на трасето излезе Брендън Хартли, последван от Кими Райконен (с куп сензори и допълнителни измервателни устройства по автомобила), Фернандо Алонсо, Маркус Ериксон.

Първото време в таблицата бе на Валтери Ботас (с гуми суперсофт) – 1:44.180 мин. Веднага след това съотборникът му в Мерцедес Люис Хамилтън подобри това постижение с 2,5 сек, като той бе със софт. Финландецът продължи с бързите обиколки и се доближи до четирикратния световен шампион на 1,263сек.

15 минути след началото на сесията само Ланс Строл, освен пилотите на Мерцедес, имаше бърз тур за време – на 2,2 сек зад Хамилтън, който подобри постижението си до 1:41.135. „Само отбележете да оправим позицията на дясното огледало, твърде високо е. В тази сесия ще се справим“, съобщи канадецът на тима си Уилямс.

По това време започна серия и Джордж Ръсел, който бе заел кокпита на Естебан Окон за първата петъчна тренировка.

Голяма част от отборите използват последните стартове от сезона, за да изпробват компоненти за автомобилите си за следващия сезон. В Хаас имаха и аеродинамично подобрена версия на halo и измерваха влиянието на устройството върху поведението на болида.

През това време Даниел Рикиардо излезе втори – на 0,446 сек зад Хамилтън, като австралиецът бе с гуми ултрасофт. Също с най-меката смес за Абу Даби Фелипе Маса, за когото това е последен състезателен уикенд във Формула 1, записа трето време (+0,907 сек).

След близо половин час от 90-те минути за подготовка Райконен се върна на пистата, вече без повечето измервателни устройства и сензори. С ултрасофт той оглави класирането с 1:40.638 мин – с 0,497 сек по-бърз от Хамилтън, който бе изпреварен и от Рикиардо (-0,167 сек спрямо времето на англичанина). Себастиан Фетел също бе с най-меките гуми, но в началото се нареди едва шести, на 1,292 сек от съекипника си. На този етап немският пилот бе без новите компоненти в задната част на колата, Кими работеше с тях, за да се прецени поведението им. Със следващия си бърз тур Себастиан излезе втори, на 0,857 сек от Райконен.

Макс Верстапен имаше проблеми с колата си, но успя да запише трето време (+0,673 сек спрямо Райконен). Той бе с гуми суперсофт. Рикиардо пък излетя от трасето, но успя да продължи. Серхио Перес даде четвърто постижение, на секунда зад финландския пилот на Ферари.

Почти в средата на тренировката състезателите на Мерцедес сложиха гуми ултрасофт и веднага се върнаха в челото на класирането. Хамилтън бе най-бърз с 1:39.126, а Ботас бе 0,615 сек по-бавен от него.

Фернандо Алонсо единствен бе без време след изтичането на час от тренировката. Според Макларън испанският пилот бе с тестова програма за сесията.

Верстапен сложи ултрасофт и постигна време, по-слабо само с 0,028 сек от това на Хамилтън със същия тип гуми. То му отреди втора позиция в подреждането. Нико Хюлкенберг се завъртя, а Антонио Джовинаци изхвърча от пистата, но и двамата се върнаха на трасето. Малко след това и Алонсо най-после излезе.

Испанецът записа десето време (с ултрасофт) – на 1,872 сек зад Хамилтън. Със следващия си бърз тур намали разликата до 1,396 сек и се изкачи на шеста позиция.

Фетел излезе пръв с 1:39.006 (-0,120 спрямо постижението на Люис, ултрасофт). Хамилтън също бе в серия на пистата, но с далеч по-ниско темпо.

Броени минути преди карирания флаг Ромен Грожан се завъртя и удари Хаас-а си в предпазната бариера на 19-и завой. Сблъсъкът не бе твърде силен и френският пилот върна автомобила си в бокса. Проблеми имаше и Строл, удряйки бордюрите в шести завой. От Уилямс му се обадиха да се прибере за смяна на нос. Канадецът отговори, че предпочита да остане на трасето и екипът се съгласи.

До края на тренировката в подреждането не настъпиха сериозни размествания. Фетел остана начело, следван от Хамилтън, Верстапен, Райконен, Ботас, Перес, Алонсо, Щофел Вандоорн, Маса, Рикиардо.