Себастиан Фетел бе най-бърз в първата свободна тренировка за Гран при на Абу Даби. Пилотът на Ферари изпревари с 0,120 сек Люис Хамилтън (Мерцедес). Макс Верстапен (Ред Бул) се нареди трети, на 0,148 сек от германеца. Сесията на практика бе използвана от отборите за тестове на компоненти за следващия сезон в по-голяма степен, отколкото реална подготовка за надпреварата на пистата Яс Марина. Условията в първите 90 минути за изпитания бяха далеч от тези, при които ще се проведат квалификацията и надпреварата на трасето в Абу Даби.
Температурата на въздуха в началото на тренировката бе 27 градуса, на трасето – 43. Пръв на трасето излезе Брендън Хартли, последван от Кими Райконен (с куп сензори и допълнителни измервателни устройства по автомобила), Фернандо Алонсо, Маркус Ериксон.
Първото време в таблицата бе на Валтери Ботас (с гуми суперсофт) – 1:44.180 мин. Веднага след това съотборникът му в Мерцедес Люис Хамилтън подобри това постижение с 2,5 сек, като той бе със софт. Финландецът продължи с бързите обиколки и се доближи до четирикратния световен шампион на 1,263сек.
And @LewisHamilton shoots straight to the top of the time sheets – on the hardest compound of tyre. Currently an @MercedesAMGF1 one-two #F1
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) November 24, 2017
15 минути след началото на сесията само Ланс Строл, освен пилотите на Мерцедес, имаше бърз тур за време – на 2,2 сек зад Хамилтън, който подобри постижението си до 1:41.135. „Само отбележете да оправим позицията на дясното огледало, твърде високо е. В тази сесия ще се справим“, съобщи канадецът на тима си Уилямс.
По това време започна серия и Джордж Ръсел, който бе заел кокпита на Естебан Окон за първата петъчна тренировка.
This #FP1 session is not especially relevant, as it’s the twilight #FP2 session that’s more representative of #quali and race.
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) November 24, 2017
Голяма част от отборите използват последните стартове от сезона, за да изпробват компоненти за автомобилите си за следващия сезон. В Хаас имаха и аеродинамично подобрена версия на halo и измерваха влиянието на устройството върху поведението на болида.
През това време Даниел Рикиардо излезе втори – на 0,446 сек зад Хамилтън, като австралиецът бе с гуми ултрасофт. Също с най-меката смес за Абу Даби Фелипе Маса, за когото това е последен състезателен уикенд във Формула 1, записа трето време (+0,907 сек).
След близо половин час от 90-те минути за подготовка Райконен се върна на пистата, вече без повечето измервателни устройства и сензори. С ултрасофт той оглави класирането с 1:40.638 мин – с 0,497 сек по-бърз от Хамилтън, който бе изпреварен и от Рикиардо (-0,167 сек спрямо времето на англичанина). Себастиан Фетел също бе с най-меките гуми, но в началото се нареди едва шести, на 1,292 сек от съекипника си. На този етап немският пилот бе без новите компоненти в задната част на колата, Кими работеше с тях, за да се прецени поведението им. Със следващия си бърз тур Себастиан излезе втори, на 0,857 сек от Райконен.
#VB77 boxes for a quick word on the radio, while the boys whip the aero rakes off 💪
Lots of teams checking out new bits this weekend with an eye on 2018! #AbuDhabiGP 🇦🇪 #FP1 pic.twitter.com/MB3ZJb3rkY
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) November 24, 2017
Макс Верстапен имаше проблеми с колата си, но успя да запише трето време (+0,673 сек спрямо Райконен). Той бе с гуми суперсофт. Рикиардо пък излетя от трасето, но успя да продължи. Серхио Перес даде четвърто постижение, на секунда зад финландския пилот на Ферари.
Почти в средата на тренировката състезателите на Мерцедес сложиха гуми ултрасофт и веднага се върнаха в челото на класирането. Хамилтън бе най-бърз с 1:39.126, а Ботас бе 0,615 сек по-бавен от него.
Фернандо Алонсо единствен бе без време след изтичането на час от тренировката. Според Макларън испанският пилот бе с тестова програма за сесията.
Верстапен сложи ултрасофт и постигна време, по-слабо само с 0,028 сек от това на Хамилтън със същия тип гуми. То му отреди втора позиция в подреждането. Нико Хюлкенберг се завъртя, а Антонио Джовинаци изхвърча от пистата, но и двамата се върнаха на трасето. Малко след това и Алонсо най-после излезе.
Hulkenberg goes for a spin at Turn 14 🔄#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1Finale #FP1 pic.twitter.com/Pb5FqeneNX
— Formula 1 (@F1) November 24, 2017
FP1 FASTEST SECTORS (15/90 MINS): Hamilton 2-1 Verstappen #AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1Finale #FP1 pic.twitter.com/xX6swBmPRz
— Formula 1 (@F1) November 24, 2017
Испанецът записа десето време (с ултрасофт) – на 1,872 сек зад Хамилтън. Със следващия си бърз тур намали разликата до 1,396 сек и се изкачи на шеста позиция.
Фетел излезе пръв с 1:39.006 (-0,120 спрямо постижението на Люис, ултрасофт). Хамилтън също бе в серия на пистата, но с далеч по-ниско темпо.
Броени минути преди карирания флаг Ромен Грожан се завъртя и удари Хаас-а си в предпазната бариера на 19-и завой. Сблъсъкът не бе твърде силен и френският пилот върна автомобила си в бокса. Проблеми имаше и Строл, удряйки бордюрите в шести завой. От Уилямс му се обадиха да се прибере за смяна на нос. Канадецът отговори, че предпочита да остане на трасето и екипът се съгласи.
As #FP1 ends, #Seb5 is on top at a very Mercedesy (is that a word?) circuit: @MercedesAMGF1 has won here for the last three years.
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) November 24, 2017
До края на тренировката в подреждането не настъпиха сериозни размествания. Фетел остана начело, следван от Хамилтън, Верстапен, Райконен, Ботас, Перес, Алонсо, Щофел Вандоорн, Маса, Рикиардо.
Final timing screen for #FP1 at the #AbuDhabiGP 👇 pic.twitter.com/MB96jnmCgV
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) November 24, 2017