Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ботас на 0,078 сек пред Хамилтън в първата сесия на Силвърстоун

Ботас на 0,078 сек пред Хамилтън в първата сесия на Силвърстоун

40
0

Валтери Ботас изпревари съотборника си в Мерцедес Люис Хамилтън с 0,078 сек в първата свободна тренировка преди Гран при на Великобритания. Пилотите на тима от Бракли постигнаха най-добрите си времена в сесията с гуми софт. Най-близо от съперниците им бе Макс Верстапен, но на почти половин секунда, а времето му бе дадено със суперсофт.

Температурата на въздуха в началото на сесията бе 15 градуса, тази на пистата – 22, доста хладно и облачно. Според метеорологичната прогноза обаче шансът за дъжд през деня бе едва 10%.

Антонио Джовинаци бе на мястото на Кевин Магнусен в първата сесия. Третият пилот на Ферари ще кара в няколко свободни тренировка за Хаас до края на настоящия сезон и първата му поява в тази роля е на Силвърстоун.

Себастиан Фетел пък бе сред първите пилоти, излезли на трасето – автомобилът му бе с новия защитен „щит“. Четирикратният световен шампион пръв изпитва новото устройство.

Голяма част от пилотите направиха опознавателните си обиколка с гуми медиум – най-твърдата смес, която на разположение за уикенда. Екипът на Ред Бул веднага започна проверки на новостите, с които разполага за втория си домашен старт (след Гран при на Австрия) на английската писта.

След първите турове на трасето настана тишина и в продължение на почти десетина минути нямаше автомобили на Силвърстоун. Работата бе възобновена двадесетина минути след началото – Кими Райконен и Паскал Верлайн излязоха на пистата.

Финландският пилот бе със суперсофт и бързо оглави подреждането с 1:32.533 мин. Макс Верстапен бе на 0,106 сек зад него, Фелипе Маса – на 0,299. Най-доброто време в миналогодишната първа сесия на Силвърстоун бе 1:31.654 мин. Със следващ бърз тур Кими бързо мина под тази граница с 1:30.31.305. Междувременно съотборникът му Фетел започна нормалната си петъчна програма, вече без „щита“. Първоначалната му реакция бе, че не е виждал достатъчно добре с устройството, монтирано на болида му.

Маса излезе от трасето на Копс и повреди част от пода си. Верстапен бе предупреден, че в района може да има отломки, но това очевидно не му попречи, тъй като излезе пръв с 1:30.957. Той на свой ред бе изместен от Валтери Ботас, който подобри постижението му с 0,169 сек до 1:30.788.

Фетел изтърва Ферари-то си и излетя на Бекетс. „Колата изглежда е наред“, съобщи той след това по радиото. „Гумите не са.“ През това време Хамилтън вече бе пръв с 1:30.442 (и двамата пилоти на Мерцедес бяха с гуми софт). Ботас пък си върна челната позиция, сваляйки 0,146 сек от постижението на съекипника си. Рикиардо излезе трети, на1,291 сек зад финландеца.

След 40 минути от 90-те на първата тренировка отново настъпи затишие. Маршалите се опитаха да съберат отломките от по-ранното излитане на Маса. Самият пилот чакаше в гаража, докато тимът му поправи автомобила.

До средата на сесията температурата на трасето се качи до 25 градуса. Ботас подобри собственото си най-добро време до 1:29.106 мин (с нов комплект софт). Най-доброто постижение до този момент със суперсофт бе на Фетел – четвърти, на 1,827 зад Валтери.

Верлайн получи съобщение по радиото да се прибере в бокса, тъй като на питуола на Заубер бяха засекли прекалено висока температура на скоростната кутия. Райконен пък имаше проблеми с баланса на Ферари-то си.

Ромен Грожан пък съобщи, че няма мощност и инженерът му потвърди, че има грижи с MGU-K. „Опитайте се да намерите решение, иначе губим цяла сесия“, заяви французинът по радиото.

Хамилтън се доближи на 0,078 сек до съотборника си в класирането. Четвърт час преди края на сесията най-близо до пилотите на Мерцедес бе Макс Верстапен (+0,498 сек), а пилотите на тима от Бракли дори не бяха пробвали бързи обиколки със суперсофт. Това не се промени до финала на тренировката. Рикиардо се класира четвърти, следван от Райконен, Фетел, Данил Квят. Топ 10 допълниха Фернандо Алонсо, Маса и Щофел Вандоорн.